Camelbak MULE?

Jo jag har lite funderingar över denna rygga.

Camelbak MULE, är det någon som har synpunkter på denna?

Är den skön, lätt att packa, värd pengarna. Säg vad ni vill om den!!!!

Vill veta så mycket som möjligt om denna. Eftersom jag beställt en sådan.

Perfekt, egosurfa på något man redan beställt :)

Du har gjort ett bra val. Du kommer ha mängder av småfickor och ställen att plocka in grejjer och saker. Midjebältet är inte mycket att hurra för, men du kan ändå inte bära så mycket att det spelar någon roll. Det enda det gör är att hindra CBn att åka upp över huvudet på dig.

Mulen har en begränsning, och det är storleken på fickorna. Vill du ha med dig en termos eller skor eller liknande kommer du upptäcka att dom inte får plats. Det är så man känner igen en CB mule ägare. Han har allt fastspännt på utsidan av säcken :)

Ett bra tillbehör att köpa till är den isolerade slangen. Inte för att man direkt behöver isolationen, men den har ståltråd i sig som gör att man kan ställa munstycket/slangen exakt som man vill ha den. Perfekt att inte ens behöva släppa styret för att dricka.

Blåsan skall du inte ha sportdryck i och du förvarar den i frysen när du inte använder den. Då slipper du algväxt i blåsan.

/Mattias (som kört med CB Mule i två säsonger)

CB Mule är en mycket bra säck. Jag föredrar dock CB Rim Runner som egentligen är gjord för löpning/trekking men passar perfekt för mtb. Den sitter lite bättre på ryggen och är nog något större

H

Vilken tur då!

Okej, låter ju helt perfekt det. Tänkte ändå inte ha med termos och skor osv, tror jag, för isåfall kan man ta nån större säck.

Det där med isolerande slangen verkar vara hur bra som helst. Hoppas den är lätt att få tag på bara, vad kostar en sån?

mm, sportdryck har jag hört flera som fått typ svamp eller liknande, så det tänkte jag hålla mig undan. Men ska man verkligen förvara påsen i frysen hela tiden då man inte använder den (och inte har vätska i förståss)???

Att slippa alger

Mathew; sa:
Men ska man verkligen förvara påsen i frysen hela tiden då man inte använder den (och inte har vätska i förståss)???

Jag förvarar min i rumstemperatur, men då måste man vara mycket noga med att det inte är vatten i slangen och att blåsan kan torka inuti. Det där med frysen är nog ingen dum idé, jag kanske provar.

Jag har fått något äckligt svart som växte i slangen en gång fast det bara var vatten i den, ingen sportdryck.

Jag har en MULE som jag kört med en säsong.
Tycker säcken är för liten och det blir ett jäkla pusslande med de grejor man vill ha med.

Köp en större säck säger jag!
En större säck kan man alltid komprimera med remmarna, men en liten säck kan man inte göra något åt.

För en dagstur tycker jag MULEn är för liten; Ingen plats för fika/thermos, extrakläder eller ett par gympaskor.

Min rymmer vatten, chokladkaka, banan och lite verktyg + reservslang...That's it.

Re: Vilken tur då!

Mathew; sa:
Det där med isolerande slangen verkar vara hur bra som helst. Hoppas den är lätt att få tag på bara, vad kostar en sån?

mm, sportdryck har jag hört flera som fått typ svamp eller liknande, så det tänkte jag hålla mig undan. Men ska man verkligen förvara påsen i frysen hela tiden då man inte använder den (och inte har vätska i förståss)???

Slangen kostar väl 149 eller något sådant. Kan iofs variera beroende på vart du bor.

Jag har jämt mina vattenblåsor (ja vi har flera) i frysen när jag inte använder dom. Man måste ju inte men det har blivit en vana...

/Mattias

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
balo Camelbak och pannlampsbatteri? Mountainbike 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg