Camelback = Airbag

Avdelningen learning by experience... Fick under veckoslutet "tugga asfalt" utanför San Diego. En 82-årig man med ögonlapp på väg till sin ögondoktor (!) ansåg att vägen inte var bred nog, så han kom över på cykelbanan och "plockade" mig bakifrån. Resultatet blev en demolerad cykel och en mindre fraktur på en ryggkota.

Att cykelhjälmen räddade mig var ingen överraskning, men det som blev den stora nyheten var att cykelryggsäcken var så mycket mer än en vattenbehållare. Jag landade på ryggen och utan den hade jag inte varit på benen i dag. Cykelryggsäcken är en fantastisk livförsäkring, använd den!

/Anders Forselius
www.metrobloggen.se/samborombon

Jag använder en Deuter med 3 litersbehållare. Den fick en del stryk, men höll. Jag hade vid tillfället ungerär halva behållaren med vatten och i framtiden kommer jag alltid att vara noga med att fylla på den.
Flickvännen i New Jersey är sjuksyrra så jag får bästa tänkbara vård. Typ blåbärspannkakor till frukost...

Ny fråga: Hade en svetsad konstruktion tidigare för pakethållaren. Allt för att jag skulle få upp den i luften och därmed kunna använda mig av riktiga cykelpedaler/cykelskor. (Man slår ju i klackarna i cykelväskorna om man har en normal pakethållare.)
Det finns en typ av pakethållare där man hänger väskorna långt bak på cykeln och man får därmed ej problemet med att slå klackarna i väskorna. Vad heter den modellen?

/A

Det finns en typ av pakethållare där man hänger väskorna långt bak på cykeln och man får därmed ej problemet med att slå klackarna i väskorna. Vad heter den modellen?

/A

Den heter Tubus Logo. En Cargo borde dock vara tillräcklig om du inte har abnormt stora fötter eller väskor, så får du större lastyta ovanpå till tält mm (Vad jag har sett på din blogg så lastar du bara där bak)... Jag var själv ute efter en Logo från början men blev rådd att testa Cargo istället, vilket har funkat utmärkt på en vanlig mountainbike med ortliebs classic-väskor och med skostorlek 45 :)

Den heter Tubus Logo. En Cargo borde dock vara tillräcklig om du inte har abnormt stora fötter eller väskor, så får du större lastyta ovanpå till tält mm (Vad jag har sett på din blogg så lastar du bara där bak)... Jag var själv ute efter en Logo från början men blev rådd att testa Cargo istället, vilket har funkat utmärkt på en vanlig mountainbike med ortliebs classic-väskor och med skostorlek 45 :)

Kanon! Har storlek 44, därmed borde jag klara mig. Tack för tipset!

/A

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
smizz Hjälp!!! Camelback jagas... Långcykling 4
KLAGER Hjälm i form av airbag Långcykling 21

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg