Hej alla,
Min undran och tankeställare är varför man packar ner ett tält i en fjällpulka istället för att att bo i pulkan.
Jag har två exempel:
Ser kanon ut, men dyr och tung.
Så här ser en fjällpulka ut i värstingutförande.
Nu är det så att jag har en stor takbox till förfogande + en verkstad med mycket plexi och liknande matrial.
Så tänk er att jag ska sammanfoga dessa två egenskaper till en, och här är målbilden:
Takboxen kommer att isoleras i underdelen med : http://www.isover.se/produkter/produktvisning?id=21007
Sedan kommer det att ligga någon typ av väv på det, segeltyps-liknande.
Så här ser takboxen ut, ungefär:
Mitt problem är följande:
Hur ska jag göra med medarna, höga eller låga, hur breda?
Tyg runt om öppningen, vilket?, kanske köpa beggat tält och använda det...
Vilka solpaneler, ska täcka toppen med det. vill ha mobilladdare och ljus drivna av sol.
En annan inspirationsbild för att se en färdig produkt :
Så tanken är att maten och övrig packning ligger i boxen under färd och ligger i bivack under natten.
I boxen kommer det att finnas följande :
Mobilladdare
Lampa
Batteri med laddnings regulator för solcell.
Om någon har en länk till liknande projekt uppskattar jag det, inte hittat något.
MVH/
Hub
Min undran och tankeställare är varför man packar ner ett tält i en fjällpulka istället för att att bo i pulkan.
Jag har två exempel:
Ser kanon ut, men dyr och tung.
Så här ser en fjällpulka ut i värstingutförande.
Nu är det så att jag har en stor takbox till förfogande + en verkstad med mycket plexi och liknande matrial.
Så tänk er att jag ska sammanfoga dessa två egenskaper till en, och här är målbilden:
Takboxen kommer att isoleras i underdelen med : http://www.isover.se/produkter/produktvisning?id=21007
Sedan kommer det att ligga någon typ av väv på det, segeltyps-liknande.
Så här ser takboxen ut, ungefär:
Mitt problem är följande:
Hur ska jag göra med medarna, höga eller låga, hur breda?
Tyg runt om öppningen, vilket?, kanske köpa beggat tält och använda det...
Vilka solpaneler, ska täcka toppen med det. vill ha mobilladdare och ljus drivna av sol.
En annan inspirationsbild för att se en färdig produkt :
Så tanken är att maten och övrig packning ligger i boxen under färd och ligger i bivack under natten.
I boxen kommer det att finnas följande :
Mobilladdare
Lampa
Batteri med laddnings regulator för solcell.
Om någon har en länk till liknande projekt uppskattar jag det, inte hittat något.
MVH/
Hub