Nu är det dags! 35-års krisen är ett faktum. Jag ska vandra runt i fjällen en hel vecka...själv.
Jag älskar att vara i skog och mark, men har ändå aldrig övernattat mer än någon enstaka natt i skogen hemma på västkusten. Nu planerar jag att ta tåget norrut för att gå Bydalen-Vålådalen med tältet och fiskespöt på ryggen. Jag har en vecka på mig.
Det är min första "riktiga" vandring, och utrustningsmässigt tror jag att jag har det jag behöver. Men det finns mycket jag inte har koll på.
Sträckningen i grova drag: Bydalen-Anarisstugan-Hällådalen upp-...sen blir jag osäker. Dörrsjön ser fin ut och borde gå att nå efter Hällådalen om vädret är fint. Därefter på något sätt till Vålådalen.
-Är det någon som har gått liknande sträckning?
-Bästa vägen från Dörrsjön till Vålådalen?
-Något tips på alternativ sträckning i området?
-Hur kallt blir det på nätterna i början på Juli?
-Är det vanligt med eldningsförbud alt. fiskeförbud?
-Finns det "ordnade" övernattningsplatser förutom stugorna (torr ved, eldstad)?
-Är ledernas markeringar i ordning?
-Är jag tokig? Min fru är övertygad.
Mycket text blev det...men jag vore evigt tacksam om någon orkade läsa igenom det och dela med sig av sina erfarenheter.
Riktigt bra forum!!
Mvh Martin/ljungskile
Jag älskar att vara i skog och mark, men har ändå aldrig övernattat mer än någon enstaka natt i skogen hemma på västkusten. Nu planerar jag att ta tåget norrut för att gå Bydalen-Vålådalen med tältet och fiskespöt på ryggen. Jag har en vecka på mig.
Det är min första "riktiga" vandring, och utrustningsmässigt tror jag att jag har det jag behöver. Men det finns mycket jag inte har koll på.
Sträckningen i grova drag: Bydalen-Anarisstugan-Hällådalen upp-...sen blir jag osäker. Dörrsjön ser fin ut och borde gå att nå efter Hällådalen om vädret är fint. Därefter på något sätt till Vålådalen.
-Är det någon som har gått liknande sträckning?
-Bästa vägen från Dörrsjön till Vålådalen?
-Något tips på alternativ sträckning i området?
-Hur kallt blir det på nätterna i början på Juli?
-Är det vanligt med eldningsförbud alt. fiskeförbud?
-Finns det "ordnade" övernattningsplatser förutom stugorna (torr ved, eldstad)?
-Är ledernas markeringar i ordning?
-Är jag tokig? Min fru är övertygad.
Mycket text blev det...men jag vore evigt tacksam om någon orkade läsa igenom det och dela med sig av sina erfarenheter.
Riktigt bra forum!!
Mvh Martin/ljungskile