Butiker Paris, München och Berlin

Ska på en liten Europasemester i sommar och tänkte passa på att köpa lite klätterprylar om jag kan hitta en bra affär. Jag misstänker att det kan vara lite billigare i frankrike och tyskland.

Är det någon som kan rekommendera en butik där det är billigare än i sverige i någon av städerna Paris, München och Berlin?
 
I Paris kan du hitta "Au vieux campeur" som har massa med kvalitet utrustning, inte särskild billig (fast i allmänt är det billigare i Frankrike än i Sverige). Jag rekommenderar helst "Decathlon", idrotts affär som har jätte bra utrustning och ofta billigare än andra affär.

Adresser vet jag inte men du kan hitta på deras hemsida (www.au-vieux-campeur.fr - www.decathlon.fr)
 
Vanliga Intersport finns också och har bättre utbud i Frankrike än här hemma. Priserna känns 5-10% lägre.
 
I München finns två stora sportvaruhus i centrum, Schuster och Sportscheck. Bägge har stort sortiment bergs- och klätterutrustning. Prisnivån skiljer sig inte mycket mot Sverige.
Det finns även mindre nischade affärer. Sök på nätet eller köp "Klettern" i vilken tidningsaffär som helst och leta bland annonserna.
 

Liknande trådar