Jag är ny när det kommer till kök-världen.
Just därför undrar jag vad ni tycker om Bushcraft LF jämfört med Firebox Nano?
Har någon av er provat bägge av dessa två för att kunna jämföra?
Känns det inte som att det blir lättare att hålla bra eld med Nano eftersom man kan till och med stoppa in långa grenar i Nano men det kan man inte med Bushcraft LF?
Dessutom går det ens att köra med Trangia gasbrännare i Bushcraft LF? För mig blir det så svårt val då av alla dessa recessionsvideor jag sett så verkar BC LF vara betydligt stabilare medan Nano så måste man fixa och trixa med fötterna så det blir stabilt, ser lite klent ut men det är kanske så att skenet bedrar?
Vad ska man köpa om man är ute efter samtliga 3 punkter:
1) ved
2) sprit (trangia)
3) gas (trangia)
Och dessutom vill slippa att ta med sig såg för att kapa grenar i små bitar?
Lutar det mer åt Firebox då eller finns det några fördelar med BC LF jämfört med Firebox nano?
Det blir så svårt val detta. Hoppas någon av er kan ge mig lite tips och råd.
Tack till er på förhand!
Just därför undrar jag vad ni tycker om Bushcraft LF jämfört med Firebox Nano?
Har någon av er provat bägge av dessa två för att kunna jämföra?
Känns det inte som att det blir lättare att hålla bra eld med Nano eftersom man kan till och med stoppa in långa grenar i Nano men det kan man inte med Bushcraft LF?
Dessutom går det ens att köra med Trangia gasbrännare i Bushcraft LF? För mig blir det så svårt val då av alla dessa recessionsvideor jag sett så verkar BC LF vara betydligt stabilare medan Nano så måste man fixa och trixa med fötterna så det blir stabilt, ser lite klent ut men det är kanske så att skenet bedrar?
Vad ska man köpa om man är ute efter samtliga 3 punkter:
1) ved
2) sprit (trangia)
3) gas (trangia)
Och dessutom vill slippa att ta med sig såg för att kapa grenar i små bitar?
Lutar det mer åt Firebox då eller finns det några fördelar med BC LF jämfört med Firebox nano?
Det blir så svårt val detta. Hoppas någon av er kan ge mig lite tips och råd.
Tack till er på förhand!