budgetverkyg biltema

HappyMbB

Det finns ett ganska bra inlägg på HappyMtB om just detta. Gå in på:
http://www.happymtb.org/
och leta runt på forumet. Hittade inte tråden just nu men den är baserad på medlemmarnas erfarenheter. Inte alls dum läsning.
 
Verktyg OK men se upp för annat

Jag instämmer med att många av Biltemas verktyg fungerar utmärkt likksom t ex pumpar och pakethållare. Däremot så har jag dålig erfarenhet av kvalitén på slangar däck och cykelväskor.

Så en allmän reflexion.
Riktigt dåligt är kombinationen billigt verktyg och billig bult. Paradexempel är Ikeas insexskruvar och insexnyckel de håller i bästa fall till att montera en gång. Jag har en biltakbox från Ikea som tar 1 timme att sätta på tack vare klena och ogenomtänkta konstruktion, jag blir lika irriterad varje gång men har inte kommit mig för att skaffa riktiga insexbultar i t ex rostfritt från Biltema. Däremot har jag modifierat det hela något genom att kapa några fast monterade bultar vilket tog ner montagetiden till nästan hälften.

Ni kan hitta andra inlägg om kvalitén på Biltemas prylar för friluftsliv genom att söka i forum. T ex så är inte fotogenlyktan någon höjdare men det är inget fel på rödspriten fotogenet gasbehållarna mm.

Thure
 
Re: Verktyg OK men se upp för annat

thureb; sa:
Riktigt dåligt är kombinationen billigt verktyg och billig bult. Paradexempel är Ikeas insexskruvar och insexnyckel de håller i bästa fall till att montera en gång.

Deras insexnycklar är "engångsnycklar". De är ju inte härdade. Drar man skruvarna med riktiga insexnycklar eller bits så har jag inte märkt några problem.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mahatma Långcykling med biltema Långcykling 25
Banankontakt Cykeltransportväska Biltema Långcykling 8
muppielupp Juste cykelväska på biltema Långcykling 19
holmis_bigfoot.com Biltema Racer? Långcykling 3

Liknande trådar