Budgethunters

Ja det är lite futuristisk hi tech eller nåt :). Ja jag är inte riktigt sams med kydex heller, det är ju inte lika snyggt som läder tycker jag. Men det är stryktåligt och underhållsfritt så många gillar det. Så är det relativt billigt och lätt att forma till. Så det passar bra på en ekonomi kniv.

Som sagt det är rätt bra o lätt att hålla på med. Man värmer upp det i en micro eller med en varmluftpistolså det blir mjukt sen lägger man kniven i mellan bitarna och pressar ihop det runt kniven och låter det stå så i 5 min. Om du tar nåt liknande två tjocka liggunderlag å limmar fast på några träbitar och klämmer med dom så borde det funka skapligt.
Dom här har mycker grejer till kydex och är bra att ha o göra med: http://www.knifekits.com/vcom/index.php?cPath=41&osCsid=59bb03b43d4ec0719a785a01becffd02

Ha ha, jo jag förstår vad du menar.:) Föressten så har jag döpt om den här varianten av huntern. Det var en som skrev det på ett amerikanskt forum. K.I.S.S kepp it simple stupid. så nu heter dom K.I.S.S :)

Seved
Du är dock inte först med det namnet. COLUMBIA RIVER KNIFE & TOOL har en modell som också heter K.I.S.S. Den har några år på nacken. :)

~Paul~

Budgethunter med orange skaft?

Spännande form på kydexslidan - vet dock inte om jag gillar den eller inte =P, känns ovant med såpass organisk form på nånting så "hitech" som kydex?!?!?
Vad är det för upphängningsanordning? Teklock?

Hur tycker du det är att jobba med kydex? Är småsugen på att prova att göra en slida i det men måste isf först göra en kniv som passar till kydex... =D

Ser fram emot bilder på din budgethunter med orange skaft :9

Har tittat lite på seveds hemsida och måste säga att knivarna ser ju mycket fina ut. Blev lite nyfiken på budgethunter med orange skaft som nämndes? Finns det nån bild på den någonstans?

Tyvär har jag varit sjuk i en veckas tid nu, så nu börjar jag blir rejält trött på att snörvla å hosta. Men så fort jag orkar ta mej ut i Boa så ska jag börja med den och göra färdigt en bladbeställning jag har. När jag blir färdig med den oranga huntern så lägger jag ut bilder på den. Den här är tyvär såld redan, men jag ska göra fler. Nästa omgång blr i Gröncanvas, orangeG10 och nån i trä. Vilka material vill ni helst att jag använder.

Seved

Material?

Tyvär har jag varit sjuk i en veckas tid nu, så nu börjar jag blir rejält trött på att snörvla å hosta. Men så fort jag orkar ta mej ut i Boa så ska jag börja med den och göra färdigt en bladbeställning jag har. När jag blir färdig med den oranga huntern så lägger jag ut bilder på den. Den här är tyvär såld redan, men jag ska göra fler. Nästa omgång blr i Gröncanvas, orangeG10 och nån i trä. Vilka material vill ni helst att jag använder.

Seved

Jag är tyvärr inte så insatt så att jag kan namnen på dom olika materialen. Men ett skaft i nåt greppsäkert gummiaktigt material med orange färg skulle va intressant tycker jag.

G10 är inte gummiaktigt direkt men när man blästrar det så blir det riktigt bra grepp. Jag tror att orange G10 kommer att bli riktigt bra.

Seved

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg