Budgethunters

Jag gjorde precis färdigt dom här. Dom är 28 mm breda och 210 mm lågnga.

Stålet är AEB-L 3,5 mm tjockt och flatslipat och alltihopa är blästrat.

Skaften är gjorda i svart linnemicarta och grön canvasmicarta.

Seved

micartahunter.jpg

micartahunter1.jpg

micarta2-1.jpg

Mycket fina Seved, gillar att du låtit handtaget fortsätta fram mot slipfasen på bladet på den svarta.
Lagom stora och bladtjocklek helt i min smak:)
Hur höga och tjocka är handtagen?

Tackar :).

Japp det blir snyggt o bra när skaften går ända fram sådär.

27 - 28 mm breda är skaften om jag kommer ihåg rätt.

Seved

Sluta visa fina knivar nu Seved, min sambo kanske ångrar sig när det gäller vilken kniv hon tycker att jag ska köpa från dig. ;)

Japp svart linnemicarta blir jäkligt snyggt tycker jag, Det är första gången jag använder linnemicarta men inte sista kan jag säga.

He he tackar Huggis. Men hon kan ju köpa en av dom här, så kan du använda bägge sen.:)

Seved

He he tackar Huggis. Men hon kan ju köpa en av dom här, så kan du använda bägge sen.:)

Seved

Nja, jag har lärt känna min kära, bäst att inte påtala alternativet att köpa denna kniv för mycket för då kan hon börja tycka att denna vore klokare att köpa än den andra. Vi håller oss bara till alternativ ett för tilfället för säkerhets skull. ;)

Ha ha, jo jag förstår vad du menar.:) Föressten så har jag döpt om den här varianten av huntern. Det var en som skrev det på ett amerikanskt forum. K.I.S.S kepp it simple stupid. så nu heter dom K.I.S.S :)

Seved

Tjusigt!

Spännande form på kydexslidan - vet dock inte om jag gillar den eller inte =P, känns ovant med såpass organisk form på nånting så "hitech" som kydex?!?!?
Vad är det för upphängningsanordning? Teklock?

Hur tycker du det är att jobba med kydex? Är småsugen på att prova att göra en slida i det men måste isf först göra en kniv som passar till kydex... =D

Ser fram emot bilder på din budgethunter med orange skaft :9

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg