Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Budapest
- Trådstartare stenblock
- Start datum
Har inte vandrat där själv, men det finns massor av markerade vandringsleder på kullarna runt omkring staden.
Zooma in tillräckligt på www.wanderreitkarte.de så ser du alla vandringsleder (det är de färgade linjerna med vit bakgrund) + symboler för markeringarna (oftast ett färgat horisontellt streck eller en liten triangeln).
Zoomar du in på openmaps.eu syns vandringlederna som röda streck + symbolerna för markeringarna. Där syns också var du hittar dricksvatten, utsiktspunkter etc.
Jag har åkt tåg längs Donau norr om Budapest och där var landskapet trevligt. Jag hade nog letar efter en rutt där. Gott om hållplatser nere längs ån för att ta sig till/från vandringen.
Jag skulle tro att stigarna är väldigt väl markerade och skyltade och vandringskartor/guideböcker lätta att hitta inne istaden, antingen i bokhandlar eller någon av de många outdoorbutikerna.
Zooma in tillräckligt på www.wanderreitkarte.de så ser du alla vandringsleder (det är de färgade linjerna med vit bakgrund) + symboler för markeringarna (oftast ett färgat horisontellt streck eller en liten triangeln).
Zoomar du in på openmaps.eu syns vandringlederna som röda streck + symbolerna för markeringarna. Där syns också var du hittar dricksvatten, utsiktspunkter etc.
Jag har åkt tåg längs Donau norr om Budapest och där var landskapet trevligt. Jag hade nog letar efter en rutt där. Gott om hållplatser nere längs ån för att ta sig till/från vandringen.
Jag skulle tro att stigarna är väldigt väl markerade och skyltade och vandringskartor/guideböcker lätta att hitta inne istaden, antingen i bokhandlar eller någon av de många outdoorbutikerna.
Senast ändrad:
Vore kul att höra efteråt om du hittade några trevliga stigar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg