Hej, det är nu ungefär 5,5 veckor sen jag tog av mig mitt gips efter att ha brutit strålbenet på vänsterhanden. Nu är jag i full gång med att träna upp rörligheten i handleden. Vad jag undrar är om någon här på forumet har brutit handleden tidigare och berätta lite om hur lång tid det tog för er att få tillbaka full rörlighet, om ni fick tillbaka full rörlighet. Jag hade mitt gips i 5 veckor.
Efter att jag återhämtat mig någorlunda så tänkte jag börja klättra, jag satsade på slutet i april innan jag tog av gipset, men nu tror jag att jag kanske får skjuta upp det lite. Men ni som har klättrart och sendan brutit handen, har det påverkat er klättring något eller har ni kommit tillbaka efter ett tag?
Och en fråga till ;> har ni märkt någon skillnad på eran handled efteråt, min är lite skev om man jämför med min friska.
mvh Bernhard Bergström
Efter att jag återhämtat mig någorlunda så tänkte jag börja klättra, jag satsade på slutet i april innan jag tog av gipset, men nu tror jag att jag kanske får skjuta upp det lite. Men ni som har klättrart och sendan brutit handen, har det påverkat er klättring något eller har ni kommit tillbaka efter ett tag?
Och en fråga till ;> har ni märkt någon skillnad på eran handled efteråt, min är lite skev om man jämför med min friska.
mvh Bernhard Bergström