Broddar.

Väktarna faller som käglor.

Beroende på några tråkiga halk-olyckor ska broddar införskaffas till mina arbetskamrater.
Nu finns det ju en uppsjö av dessa små uppfinningar.
Frågan är nu hur mycket erfarenheter ni där ute har att dela med er av.
De ska vara lätta att ta av och på. De ska självfallet ge ett bra halkskydd. De ska helst funka till olika sko-storlekar. Vore bra om man kan köra bil med dem på.

Tacksam för snabba svar så att vi kan undvika fler skador under denna hala årstid.

Anders Ljungsten

Norska skydd...

Min kompis som jobbar i Narvik då och då hade köpt ett par norska halkskydd av en modell som jag aldrig sett förut!
Såg ut som en "spindeväv", metalltråd som var lindad runt gummi(svårt att beskriva i ord) som enkelt passade alla skor och ger halkskydd för hela sulan inte bara 6-8 punkter! Hon hävdade att det var det absolut bästa hon någonsin använt!

//A

Re: Norska skydd...

andy69; sa:
Min kompis som jobbar i Narvik då och då hade köpt ett par norska halkskydd av en modell som jag aldrig sett förut!
Såg ut som en "spindeväv", metalltråd som var lindad runt gummi(svårt att beskriva i ord) som enkelt passade alla skor och ger halkskydd för hela sulan inte bara 6-8 punkter! Hon hävdade att det var det absolut bästa hon någonsin använt!

//A

Tack för tipset!!!
Kan det vara dessa tro. De ser ju extremt effektiva ut.

Anders

Re: Re: Norska skydd...

Impa; sa:
andy69; sa:

//A

Tack för tipset!!!
Kan det vara dessa tro. De ser ju extremt effektiva ut.

Anders

Jag är också ute efter bra halkskydd! Har ni hittat något ställe mam kan köpa de "norska" på?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg