Har som ny medlem av Utsidans diskussionsforum med intresse noterat inlägget recenssion av Friluftskartan Pro Svealand och efterdyningarna av inlägget.
Har följande reflektion kring F Pro Götaland: I version inköpt maj 2006 saknas markanta terränghinder/objekt t ex.stora delar av väg E6 genom Bohuslän (Lerbo-Gäddeknippeln inkl Uddevallabron, Gläborg-Rabbalshede båda partierna färdigställda år 2000). OK, kartan är inte primärt avsedd för bilnavigering, men ponera att jag som vandrare vill korsa vägen. Snacka om viltstängsel, alltså. Likaså saknas sträckningen av väg 45 (nuvarande E45) kring Fagerås i södra Värmland. Öresundsbron och den nya Svinesundsbron, båda invigda vid senare datum finns dock med. Bristerna innebär i praktiken att jag inte kan lita på Garmins kartmaterial någonstans i Sverige vilket kan försätta mig i en farlig situation. Urdålig kvalitetskontroll!
Vid telefonanmälan till Support/Sportmanship tackades för anmälan, informerads om att kartunderlaget i basen ej var Sportmanships och sades uttryckligen att någon update ej var aktuell. Snacka om produktansvar!
Frågan är om Garmin som moderbolag känner till hur Sportmanship, som licensinnehavare, hanterar kvalitetskontrollen från lokala tredjepartsleverantörer
Har följande reflektion kring F Pro Götaland: I version inköpt maj 2006 saknas markanta terränghinder/objekt t ex.stora delar av väg E6 genom Bohuslän (Lerbo-Gäddeknippeln inkl Uddevallabron, Gläborg-Rabbalshede båda partierna färdigställda år 2000). OK, kartan är inte primärt avsedd för bilnavigering, men ponera att jag som vandrare vill korsa vägen. Snacka om viltstängsel, alltså. Likaså saknas sträckningen av väg 45 (nuvarande E45) kring Fagerås i södra Värmland. Öresundsbron och den nya Svinesundsbron, båda invigda vid senare datum finns dock med. Bristerna innebär i praktiken att jag inte kan lita på Garmins kartmaterial någonstans i Sverige vilket kan försätta mig i en farlig situation. Urdålig kvalitetskontroll!
Vid telefonanmälan till Support/Sportmanship tackades för anmälan, informerads om att kartunderlaget i basen ej var Sportmanships och sades uttryckligen att någon update ej var aktuell. Snacka om produktansvar!
Frågan är om Garmin som moderbolag känner till hur Sportmanship, som licensinnehavare, hanterar kvalitetskontrollen från lokala tredjepartsleverantörer