Breda turpjäxor?

Skräddarsy

Jag har också "annorlunda" fötter än normala. Jag har skickat in "min fot" till Lundhags och de har skräddarsytt kängor för mitt ändamål.

Fungerar perfekt och de har fantastiks passform.

Hej ! Mina pjäxor fick stå och "vila" i förrådet i två år innan det blev dags att använda dom igen och dom hade gått tillbaks lite till ursprungsformen!
Men inte mer än att jag kunde använda dom på en 2 veckors tur i Kebnekaise fjällen nu i april !
Om jag kommer iväg på någon tur i år så kommer jag att gå till min skomakare och lästa ut dom lite igen och sen ska jag försöka modifiera mina skoblock så att pjäxan inte går tillbaks till original formen. Bredden är fortfarande bra men jag tycker att dom "trycker" lite vid tårna.
Jag är nöjd med pjäxan i övrigt och att GTX membranet skulle ta skada av utlästningen har inte jag märkt något av utan mina är "täta".
Jag tycker du ska prova att lästa ut dom i och med att dom funkar för dig att åka skridskor med så kan det inte vara så mycket dom behöver lästas ut, sen att dom inte håller den nya formen i flera år får man nog leva med.
Tomas

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg