Bygger på mitt utegym i trädgården och vill ah en textilrem för att hålla fast fötterna/benen (båda tillsammans) då jag gör situps och ryggresningar på en "träbänk". Ni som varit på lite äldre utgym vet säkert vilken typ av rem jag efterfrågar. 50-70mm bred i grov vädertålig textil och lite halvstyv. Ska tåla lite belastning men måste inte vara extrem hållfasthet. Får gärna gå att justera i längd, för olika grova ben och olika övningar.
Bör väl inte vara elastisk?
Vad tror ni är rimlig bredd som känns skänt mot fotled/ben?
Jag har tänkt på breda spännband men tror de är lite för sladdriga och mjuka, eller finns lite "styvare" breda spännband för rimliga pengar. De riktigt breda är ju ofta för flera tons hållfasthet (helt onödig brottstyrka för mina behov) och kostar därefter.
Funderade vidare och tänkte på rem man sätter runt resväskan så den inte sjuvöppnar sig - de är kanske i tunnaste laget för att vara bekväma - skär in i fot/ben - de är ju inte sladdriga i alla fall. Är den vädertålig? Troligen rimlig i pris.
Några andra tips på vad jag kan fundera på för textilremmar?
Finns det på metervara någonstans?
Båtaffären men då tror jag mer de ha mjukt plattband som ankarlina och inte så bred och inte så vridstyv som jag söker.
/Patrik
Bör väl inte vara elastisk?
Vad tror ni är rimlig bredd som känns skänt mot fotled/ben?
Jag har tänkt på breda spännband men tror de är lite för sladdriga och mjuka, eller finns lite "styvare" breda spännband för rimliga pengar. De riktigt breda är ju ofta för flera tons hållfasthet (helt onödig brottstyrka för mina behov) och kostar därefter.
Funderade vidare och tänkte på rem man sätter runt resväskan så den inte sjuvöppnar sig - de är kanske i tunnaste laget för att vara bekväma - skär in i fot/ben - de är ju inte sladdriga i alla fall. Är den vädertålig? Troligen rimlig i pris.
Några andra tips på vad jag kan fundera på för textilremmar?
Finns det på metervara någonstans?
Båtaffären men då tror jag mer de ha mjukt plattband som ankarlina och inte så bred och inte så vridstyv som jag söker.
/Patrik
Senast ändrad: