avslutad210712
Gäst
Herre gud!!! Att ni orkar... Lev livet och kom ut. Jag måste säga att jag får lyft ögonbrynen och får mig ett gott skratt när jag läser hur mycket ni kan gå upp i vissa saker.
Om du tycker att folk på utsidan går upp mycket i vissa saker så är det väl rätt vanlig på det jag skulle kalla entusiast-sidor. Spelar ingen roll om det handlar om uteliv, bilar, båtar, motorcyklar, whisky, vin, öl, kaffe etc etc. På precis samma sätt får jag ett gott skratt när folk köper kaffebönor från tio olika leverantörer, rostar det själv i x antal grader i y sekunder i sin specialinköpta kafferostningsmaskin, maler det med kvarnen av märket z där man bytt ut skivorna till ett par frän leverantören zz, slipar ner ena kanten på ena skivan och sedan brygger sitt kaffe i espressomaskinen som naturligtvis är modifierad enligt konstens alla regler. Fast är det så lätt att bjuda på ett gott skratt så har vi uppnått ett gott syfte för skratta är gott. Hade blivit betydligt oroligare om du hade börjat gråta.
Och svaret är ja jag mal mitt eget kaffe och brygger det sen med en espresso-bryggare och smaken skulle knappast få en entusiast att skratta men åt mig duger det. Däremot ler jag när jag vet vad det kostade mig i inköp för då fick jag en massa pengar över att köpa bränsleflaskor till mitt Omniruel.
Senast redigerad av en moderator: