hej gott folk,
är ny här på forumet.
Tänkte köpa ett par nya skor och är intresserad av lite tips!
I dags läget kör jag med Salomon XA Pro 3D Ultra 2GTX är nöjd med dom
men tycker dom håller lite kort tid, o andra sidan använder jag dom mycket, så vet inte vad man kan begära.. Anväder dom varje dag när jag promenerar i både skog och stad, promenerar med dom ca 1-2 mil om dagen (har hund ;-) ) och i mellan åt dagsvandringar som med tiden ska utökas. Har även sprungit i dom ett fåtal gånger, men bara korta sträckor, (max 2Km) Skorna håller ca 3 månader har varit noga med att hålla dom rena. Det som blir slitet är sulan , och tygmaterialet på ovansidan som spricker.
kriterier för skor:
Bra för fötterna (har känsliga fötter får lätt ont i dom)
Vattentäta, går mycket i sankmark.
Slitstarka
inte allt för varma.
Mvh
Fredrik
är ny här på forumet.
Tänkte köpa ett par nya skor och är intresserad av lite tips!
I dags läget kör jag med Salomon XA Pro 3D Ultra 2GTX är nöjd med dom
men tycker dom håller lite kort tid, o andra sidan använder jag dom mycket, så vet inte vad man kan begära.. Anväder dom varje dag när jag promenerar i både skog och stad, promenerar med dom ca 1-2 mil om dagen (har hund ;-) ) och i mellan åt dagsvandringar som med tiden ska utökas. Har även sprungit i dom ett fåtal gånger, men bara korta sträckor, (max 2Km) Skorna håller ca 3 månader har varit noga med att hålla dom rena. Det som blir slitet är sulan , och tygmaterialet på ovansidan som spricker.
kriterier för skor:
Bra för fötterna (har känsliga fötter får lätt ont i dom)
Vattentäta, går mycket i sankmark.
Slitstarka
inte allt för varma.
Mvh
Fredrik