• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bra vandrarbyxor för kvinnor?

Haglöfs!!

Inte lätt o va kurvig tjej o handla kläder! Oavsett vad! Gäller att va envis. Efter att ha provat bortemot 20 par byxor fastnade jag för ett par Haglöfs zipp-off byxor (som jag inte vet vad de heter...). Sitter riktigt bra även på oss med breda höfter o lår men smal midja. Ingen glipa bak i ryggen (alltför välkännt fenomen...) då de har resår baktill. Inget man gillar vanligtvis kanske men mycket praktiskt när man ska röra på sig.

Suveräna byxor för rejält kurviga som rekommenderas starkt!

Regatta J 122

Bra passform och finfina uteegenskaper, torkar snabbt, vindtäta men luftar, lätta och billiga!
Zipoff i all ära men de passar inte alla och blixtlåsen kring låren skaver på en del inklusive mig.

Go tur

Johan K

byxor

gå in på militaryshop.se
eller till någon av deras affärer som finns i
stockholm, göteborg och malmö.
de om nån har det du letar efter,BDU byxorna från USA
passar oxå damer. massor med fickor och de finns i
blått kaki svart grönt och melerade.
lycka till
Mvh. hasse

Hejsan! Söker också efter ett par byxor

Efter att ha fött två barn har jag gått upp i vikt. Jag kan numera inte komma in i mina fjällräven byxor som jag varit nöjd med. Jag letar liksom de andra tjejerna i detta forum efter ett par byxor som passar för oss tjejer. Trots jag är smal är mina höft något breda.

Men tack, CEN att du tipsade om Stadium. Jag ska in där en dag och kolla vad som passar mig!

Mountain Hardwear

Jag hade efter mycket letande nästan gett upp om att hitta ett par byxor som passar mig (smal midja, breda höfter och lår), när jag snubblade över Mountain Hardwear. De passade min lite udda kropp perfekt! Nu har jag både tunna friluftsbyxor, shorts och gore-texbyxor i dammodell från dem!

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg