Bra underlag/mark för pemanent tält?

Något som vi brukar uppskatta när vi tältar lite längre i campingtältet, är att ha med mattor som underlag inne i tältet. Det gör stor skillnad för komforten. (Även om det ju inte har med markberedning att göra, men ändå...)

Jag kan tänka mig det! Nu när tältet skall stå länge så kommer vi lägga lite möda på inredningen :) Det blir kamin, riktiga skummadrasser och kanske ett 12V solcellssytem.

Det blev en avjämning av marken med jord och sand och en presseing under.

Bilagor

• IMG_4536.jpg
    IMG_4536.jpg
    85.8 KB · Visningar: 556
  • IMG_4519.jpg
    IMG_4519.jpg
    40.8 KB · Visningar: 372
Gud vad mysigt! Min 7-årige son fick syn på bilden och nu har han tjatat sedan dess, "maaammaaa, jag vill också BO i tält, inte bara sova där ibland!"

Tack ska ni ha! Kommer att komplettera med ett innertält som tar upp sovrumsdelen. Tror det kan bli mysigt och så blir det lättare att hålla rent hoppas jag :)

Najs! Där skulle man gärna bo ett tag. Komplettera gärna med en gammaldags häxkvast (finns bl.a på Biltema, åtminstone varianten med skaft). De är perfekta sopar när det gäller att sopa undan småfnas som grässtrån och annat som gärna följer med in i ett tält. Smidigare och mer följsamma än piassavakvastar och sådana enhandsopar som säljs tillsammans med sopskyffel.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg