Bra syntetsovsäck

Söker en bra syntetsovsäck som helst är lätt och liten också. Dun utgår tyvärr pga allergi. Har nu en 6-7 år gammal Ajungilak som tyvärr blixtlåset totalhavererat på. Funkar som sovtäcke men knappast lönt att laga. Haglöfs Lupus-20 och Taurus -18 har ju specar som verkar OK i alla fall men inte sett dem IRL ännu. Någon som har ngt i syntetväg att rekommendera?

Jag tycker om Nemos skedformade sovsäckar. Använder själv en syntet från dom.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Mountain Hardwear har några varma syntetsäckar, MHs sovsäckar för temperaturer under -18 är inte testade enligt EN13537 (även fast det verkar så på vissa hemsidor) men MHs egna temperaturer ska ligga ganska nära EN-standard vad jag förstår.

Lamina Z Blaze
Lamina Z Bonfire

Jag såg att Nordisk har sovsäckar för -20, har dock aldrig sett eller hört något om dessa tidigare. De är testade enligt EN-standard.
Gormsson -20
Oscar -20
Test av oscar -20

Du kan knappast kombinera spannet med en säck om du vill kunna ha den stängd.

Köp ett av Carantias militära sovsystem med dubbelsäck eller amerikanska militära Tenniersystemet med 2 säckar o goretexyttersäck.
Senaste , akta dig för kineskopior

Precis som Troy tror jag att med ett så stort temperaturspann behöver du en dubbel sovsäck, en till nollan och en till till -10.
Jag som ogärna bär på mycket har två olika för ditt temperaturspann.

go tur

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg