Paddlar oftast VKV Lisa eller Måsen Elite. Både motion och turer. Vill skaffa ny flytväst. I Måsen sitter kapellet relativt högt och jag vill därför ha en flytväst som inte går nedanför midjan. Föredrar att ha liten kamera och en halvstor kikare (8X30) i en frontficka.
Fickan kan jag sy dit själv om den inte ingår i västen från början.
Har surfat runt lite och funderat på http://www.getout.se/sv/artiklar/sjo-sno/kajak/for-sakerhets-skull/cinch-flytvast-rod.html se bild nedan eller Baltic X2 mitten nedan eller Kokatat Orbit nederst.
Jag tror att en väst med blixlås rakt fram blir knepigare med hänsyn till fickönskemålet. Den första nedan verkar ha rätt stora fickor på ömsesidor som jag är lite kluven inför. Praktiskt om de funkar men de kanske hindrar paddlingen om man fyller dem med bra ha grejor??
Nån som har någon av ovanstående och nedan och som kan tipsa var jag kan prova någon av dessa västar i Stockholmstrakten. Jag är 175 cm lång med korta ben och väger typ 84 kg.
Jag vill att västen inte blir alltför varm och inte heller att den skaver på kapellet,
Thure
Min syster köpte en Kanuk 404 förra året och gillar den. Jämt fördelat flytmaterial och nät i ryggen som ventilerar. Justeras med breda kardborreband på sidorna.