Bra nybörjarkajak?

Hur stora skilnader är det på olika kajaker egentligen?

Jag menar, exempelvis en cykel skulle jag kunna köpa utan att prova den. Jag ser på ett ungefär att däcken har rätt mönstring, jag vet att jag ska ha ex. 26" och vet att jag vill ha 3 växlar.

Men är det som "natt & dag" vad det gäller kajaker eller är de lika varandra?

Anledningen till att jag undrar är att jag har förbaskat svårt att provpadda alla (många) modeller och undrar därför hur olika de är. Jag är inte så kräsen :)

Mvh Jesper
 
Nybørjarkajaker

Det viktigste er å komme seg på sjøen og padle. Vil du kjøpe nytt og dyrt så velg en kajakk som er kurant å selge videre hvis du finner at den ikke er noe for deg. Eller som jeg skrev om mine erfaringer i et norsk diskusjonsforum for en tid siden:

Min første kajakk var en bred plastbalje om ble kjøpt svært brukt fra et utleiefirma. Betalte 1000 kr. Den var umulig å styre, så jeg investerte i et ror. Jeg var helt uten padleerfaring. Det første året la jeg ut på en rekke hasardiøse turer. Takket være at balja var stabil som en lekter overlevde jeg hver gang. Etterhvert skjønte jeg hvor farlig det var, og investerte i kurs, ny båt og diverse utstyr.

Poenget er: Kjøp hvilken som helst kajakk, bare den er brukt, billig og stabil. Etterhvert som ferdighetene blir bedre (etter et år sånn omtrent) vet du hva du egentlig vil ha. Og etter ytterligere et år vil du ha noe helt annet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Punkrocker Nybörjarkajak - vad bör jag tänka på? Paddling allmänt 6

Liknande trådar