Re: Re: Re: Fågelguiden..... tit.
Men nu blev jag intresserad, vilka fåglar kan trådstartarens mamma rimligen förväntas ha som besökare utanför köksfönstret som inte finns med i Imbys (260 arter) eller Staavs (drygt 300 arter) böcker? Do tell!
Med det resonemanget är det ju idiotiskt att rekomendera något mindre än BWP i nio band... Har du ens kollat i böckerna jag nämnde innan du avfärdar dom, eller är det nog att det är böcker som riktar sig till den obildade pöbeln? Alla naturintresserade måste börja någonstans och det är inte alls säkert att det är bäst ur en pedagogisk synvinkel att börja på en sådan nivå som du förordar. Ingen av böckerna är heller så dyr att inköp av en ingångsnivå-bok utesluter ett köp av Svenssons Guiden som komplettering.Jonas.O; sa:En hel del udda/mindre vanliga arter dyker upp vid fågelborden som sällan/aldrig finns med i dessa böcker med mkt begränsat urval.....men visst, blir man nöjd av att bestämma de arter som inte finns med i fågelbordsmatarfågelboken till gråsparv e. dyl så är jag med....
Men nu blev jag intresserad, vilka fåglar kan trådstartarens mamma rimligen förväntas ha som besökare utanför köksfönstret som inte finns med i Imbys (260 arter) eller Staavs (drygt 300 arter) böcker? Do tell!