Bra cykelkartor efterlyses

Hej,
Tänkte åka på tur i sommar och har redan kartor över en del av länderna (Euro-Atlas 1:300 000 fungerar fint tycker jag). Problemet är att jag inte hittar några bra kartor över Österrike, Schweiz och Italien där jag skulle vilja gå ner till 1:200 000. Detta för att det är så bergigt i Alperna att det kan behövas lite mer detaljerade kartor och för att det finns så mycket intressant i Italien att man vill ha lite mer information. Är det någon som har sett kartor över de länderna i 1:200 000 så hör av er.. /Magnus

ang kartor

Prova att slå en signal till Kartbutiken i Stockholm
på telefon 08-20 23 03.Dom har verkligen allt och kan beställa de kartor du behöver. Jag har fått mycket hjälp av dem och de verkar gilla när man bombarderar med frågor. Emaila oxå till kartbutiken@kartbutiken.se
Lycka till!

kartor

Hej Magnus

När jag letade kartor över Europa blev det Euromap, 1:300000 för hela slanten. Över Tyrolen köpte jag dock Freytag&Berndt som är i skala 1:200000. Vet att deras kartor över Balkan också är i 1:200000 så dom kanske du ska kolla upp. Köpte mina kartor på Wettergrens i Nordstan.

...Johan...

Köp lokalt

mothesta; sa:
Problemet är att jag inte hittar några bra kartor över Österrike, Schweiz och Italien där jag skulle vilja gå ner till 1:200 000.

För Schweiz, Landeskarte der Schweiz, finns att köpa över allt lokalt, i bok eller tobaksaffärer. För Itialien Kompass, säljs också i tobaksaffärer och bokhandlar, för både Schweiz och Italien finns särskilda cykelmanualer som beskriver cykellednätet. Se Trento Bike Pages http://www-math.science.unitn.it/Bike/ för mer info.

Per
http://user.tninet.se/~ipg289h/fu99/MTB.html

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg