Bra byxor att vandra i....

Halloj!

Gör ett försök här at hitta tips till bra btxor att vandra i typ Fjällräven "Keb Trousers" ( http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=108445)

Vad jag retar mig på att att dessa byxor är på tog för långa om man är byggd lite "utanför" ramarna.

Är 171 och väger ca 80 ck. Har skitsvårt att hitta en "färdig" bralla som jag slipper lägga upp. Vill ha en bra byxa med "remjustering med spänne i benslut". Alltså inte köpa på rålängd......

Detta verkar va omöjligt om jag vill ha en Fjällräven bralla.... Någon som har tips på annat märke av liknande klass?

Tacksam för hjälp.

Har du kollat att de inte finns i D-storlekar, dvs. kortare ben till "grövre" midja. Jag vet att vissa modeller finns i såna storlekar. Om de nu inte blir överjäkligt långa för dig så gör det ju inte mycket med resårbenslut, då sitter ju benslutet fast ovan foten utan sko. Jag vill INTE ha för korta byxor i alla fall.

Lundhags

gör en del av sina brallor i bla D 104, som jag har själv..... 175 och 90 kg.
Finns en del tillv av jaktkläder som gör storl i D bla. ....

Tycker det är svagt att så stora tillv som tex Fjällräven inte fattat att alla inte är 190 och 75 kg, vältränande osv.... det finns många som är kraftigare än normen som också gillar märkeskläder av god kvalité, och som skulle köpa om det fanns.

Lite märkligt att man kan tilldelas utmärkelser av branschen för "årets byxa" å så finns den inte i alla storlekar... Svagt....
Inte bara Fjällräven som missköter sig, vi har ju tex. en del norska tillv som gör kläder för anorektier, Tierra, Haglöfs mfl.

Tror att Lundhags modellen heter Travers....

Lundhags Traverse

Lundhags Traverse Pants är de i särklass bästa byxorna jag någonsin haft. De finns även i en short leg version http://lundhags.se/byxor/#showProduct?id=16789 , byxorna har boot loc system vilket innebär att det finns remmar och vadkrok längst ner som du kan dra åt och sätta fast, det funkar väldigt bra för mig (jag har alldeles för långa byxor)

MVH Felix

Kör du med lösa damasker där det är risigt kan raka jobbarbyxor vara lösningen, då de luftar bättre om stora lampan är på. Det finns flera fabrikat i 65/35 väv. Du lär få 3-4 p för priset av ett par friluftsbyxor, dessutom brukar de finnas i både C100 och D storlekar.

Bra!

Jag är 173 och får liksom trådskaparen alltid lägga upp mina byxor. Det fungerar ibland, men det utesluter exempelvis förböjda knän. Jag har förövrigt samma problem med tröjor/skjortor.

Byxorna från Lundhags ser bra ut. Tyvärr är jag också ganska nätt i övrigt. Väger ca 65 kg. Jag bär storlek C44 vad gäller midja. Storlekar D92, D96 och vad de nu heter är således rena tälten på mig.

Finns det någonting även för mig?

Måste bara hålla med Fjällvinden att det är bra konstigt att friluftsbrallor överlag görs nästan enbart för långbenta och smala individer - rena modeidealet!

Lundhags med short leg fungerar för mig, även Fjällräven i rålängd, som man får sy till önskad längd.

När inte mina korta löparbrallor räcker drar jag pä mig ett par lätta (c:a 200 gram) vindoverallbrallor av märket Adidas. I regn har jag ett par regnbrallor av märket Montura och under bistra förhüllanden kan bägge behövas.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kurres Byxor Fjällvandring 24
grodanbolle Vandring med vattentäta byxor? Fjällvandring 134
conjak Byxor? Fjällvandring 15
veni Vandra på Lofoten Fjällvandring 12
rumdiidumdii Vandra runt vålådalen så här års? Fjällvandring 3
Preskinn Erfarenheter av Haglöfs "Vandra" skalbyxor vs L.I.M. Critus ? Fjällvandring 14
Gullis Vandra hela Kungsleden Fjällvandring 14
EssetS Vandra norr om Riksgränsen till Björkliden Fjällvandring 5
bico Vandra från Fjällnäs till Gröndalen Fjällvandring 2
morgenblau Lundhags vandra High for warm-temperate climate Fjällvandring 1
HellenS Vandra själv i Sarek augusti Fjällvandring 4
Awflauggz Ryggsäcksvikt vandra Jämtlandstriangeln Fjällvandring 16
Stordrulen 2000:- för att vandra i bla Vålådalen. Fjällvandring 94
elinalicia Hur många dagar är det kul att vandra som relativ nybörjare? Fjällvandring 28
nickimark Resa Kiruna-Nikkaluokta 12/6 eller 13/6 Fjällvandring 1
elinalicia Var ska vi vandra i juli 2021? Fjällvandring 24
tinab66 Vandra i Vindelfjäll - Vilken riktining? Fjällvandring 8
Vandringsmorsan Vandring med små barn Fjällvandring 13
Totteman Varför vandra? Fjällvandring 93
Ralphandersson Vandra i sydliga fjäll på höstlovet, och gärna fiska också Fjällvandring 3
Kveke Vandra över helagsfjället Fjällvandring 3
Lappkattfot Ställen där man kan hitta någon att vandra med? Fjällvandring 4
Slitvargen Vandra Laisdalen från Laisstugan till Adolfsström Fjällvandring 1
VeronikaH Vandra Kvikkjokk-Sarta Fjällvandring 15
DanielK Vandra in i Norge i sommar - stängd gräns? Fjällvandring 22
dibblah Vandra Kvikkjokk - Ritsem Fjällvandring 13
Fraeddan Vandra med två småbarn Fjällvandring 4
Totteman Var vandra 2020? Fjällvandring 9
Slitvargen Vandra från Adolfström till norra polcirkeln, Silvervägen Fjällvandring 1
Kentvik Vandra i Norge september Fjällvandring 2
Stendunken Vandra Norge sista helgen i september 2019 Fjällvandring 0
elsaeneman Efterlysning! Ska nån vandra till Nallo? Fjällvandring 10
Maaalin Vandra i Jämtland i augusti Fjällvandring 4
Frelink123 Tarradalen, vandra eller flyga? Fjällvandring 10
Christoffer Hedman Var ska jag vandra i år? Fjällvandring 9
Spiron22 Vandra i sommar! Fjällvandring 7
Totteman Träna för att vandra Fjällvandring 61
stenblock Kan man lära sig uppskatta vandra ensam? Fjällvandring 46
kopperhead Vandra till Skierfe början av juni 2019 Fjällvandring 2
esterfinnstrom Vandra laugavegur? Fjällvandring 6
JNybbe Vandra 4 nätter, vart då? Fjällvandring 2
adventurer81 Vandra utanför Kungsleden vid Kebnekaise Fjällvandring 20
Boxern Vandra fågelvägen mellan Unna Allakas och Tjäktja ? Fjällvandring 6
mkruse Idétorka på var jag ska vandra i mitten augusti Fjällvandring 5
iceman123 Vandra i fjällen i oktober Fjällvandring 7
gusfallca Vandra i Rogen Fjällvandring 1
naturälskaren Vandra i Norge - råd? Befinner mig i Flåm Fjällvandring 1
MalinSa Vandra Marsfjällen från Kittelfjäll, fråga om ett vad Fjällvandring 0
elihe1 Vandra i Norge Fjällvandring 0
Vattenvargen Vandra med junior Fjällvandring 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg