Bra BUFF sökes

Jag letade efter en väst som täcker axlarna och armhålorna lite mer, då jag inte hittade något - och då jag inte bryr mig jättemycket om hur jag ser ut i skogen - köpte jag en ganska tunn fils på xxl för 49kr och klippte av ärmarna. Jag letade samtidigt efter en lätt, smidig, varm och skön buff och det slog mig att man kunde prova med en bit av en av de överblivna ärmarna. Jag klippte av en bit och nu det är nog mitt favoritplagg alla kategorier.

Förutom att den har alla egenskaper ovan så är den lite asymmetrisk så den blir smalare längst upp. Har man provat inser man att alla buffar borde vara så.

Flis repar sig inte men tycker man att det ska se lite bättre ut kan man ju fålla, jag klippte bara av den så var den klar.

Kanske Woolpower "Tube" kan funka? Finns i två tjocklekar. Dessutom stöder du ju svensk tillverkningsindustri i glesbygd vid köp..
http://woolpower.se/produkt/tube-lite/

Uppdatering!

Det blev ovan buff ifrån Woolpower jag valde att testa och det var ganska stor skillnad på denna och den jag började med ifrån Naturkompaniet i min post ovan, skillnad är nog både i hur den tillverkas och att Woolpower blandar i Polyamide.

Nu skall jag säga att det är ju inte direkt arktiskt kallt i Stockholm så här års, men 3-4 minus och blåst är det jag testat i och där är den både skönare och framförallt sitter den mer tight och är mer elastisk vilket var vad jag saknade på den första, så jag är nöjd såhär långt!

Tack för alla tips och råd, om jag inte blir nöjd kommer jag kolla upp era andra tips :)

Är den buffen lång nog för att tjänstgöra både som halsduk och mössa samtidigt? Alltså om man kan ha den runt halsen och dra upp den över huvudet också, lite som en balaclava.

Beror nog på hur man är skapt. Den är 40 cm lång, dvs dryga 10 cm kortare än Buff och ännu lite större skillnad mot Aclima. Jag är mer än vanligt ägghuvad och långhalsad, så på mig kändes den i kortaste laget när jag provade: gick att dra upp på bakhuvudet ,men inte helt upp över huvudet med rimligt mycket kvar kring halsen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sahlsen Buff Kläder 6
MonicaKa Merino-Buff, varning för överskottsfärg Kläder 3
madir Leopardmönstrad buff? Kläder 0
Avrell Vilken Buff?? Kläder 15
DoktorGlas Klassisk täckjacka för vardagsbruk sökes Kläder 13
holetaker Fritids/vandringsbyxa sökes Kläder 14
trod Skräddare Sthlm för ventile sökes Kläder 19
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Glännman Haglöfs Roc Icon mid - erfarenheter sökes Kläder 3
storskogen Sökes: Duntröja m huva Kläder 9
DoktorGlas Erfarenhet av Luddan Grizzly sökes Kläder 0
DoktorGlas Gammaldags t-shirts sökes Kläder 49
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
Bhappy Softshell-jeans sökes. Kläder 14
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
Bölet Ny prisvärd dunjacka, tips sökes Kläder 30
Smogz Softshelljacka, ej vattentät med bra huva sökes Kläder 18
markusbacka Hållbara skor sökes! Kläder 27
markusbacka Vandringsbyxor till tjej med LÅNGA ben sökes! Kläder 6
Bene Gamla hederliga Lundhags sökes! Kläder 5
Rookien Civil rock som är både tålig och snygg sökes Kläder 25
Even Steven Vita snödamasker sökes Kläder 3
Martin_Be M90 byxor sökes! Kläder 5
Ebbe.swe Fjällräven kass? Upplysning sökes. Kläder 53
swift33 Skaljacka med BRA kvalitet sökes med ljus och lykta Kläder 13
su94of gummistövlar sökes Kläder 0
Krux Hjälp!! Väst sökes.... Kläder 7
lakers Hjälp sökes av The North Face bärare! Kläder 4
ades Åsikter om Haglöfs Solid Jacket sökes... Kläder 8
Rikard Fredriksson Skovårdsprodukter till Meindl Performance sökes! Kläder 3
perwickström Enkelt regnställ sökes Kläder 5
capman Tips på bra Snödamasker sökes! Kläder 1
somule Varma innerhandskar sökes! Kläder 0
mattan vävar sökes Kläder 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg