Själv tycker jag dock att det blir obehagligt att rescensera en person på ett forum där personen inte deltar i diskussionen.
Eller hur! Jag tycker som alltid det känns viktigt att här förstärka att åsikterna gäller 8a.nu, oavsett pro eller con, och inte Jens som person.
Han ska för övrigt skapa en ny sajt med data från cragdatabsen utan forum eller nyhetsbevakningsdelarna och enbart loggar, ingen poängberäkning alltså... Jag tycker ett samarbete mellan 8a.nu och sverigeföraren hade varit grymt, då skulle vi både kunna få en grym cragdatabas och en community som arbetade på att sätta upp vilka leder som görs var... Men det är väl bara att drömma på...
Jag menade bara att det vore lite märkligt om man tycker illa om en person personligen - men tycker att han gjort storverk för klättringen
Varför det? Det är väl inget konstigt alls, det finns många exempel där människor bakom storverk är riktgta arslen men deras insatser för "vad det nu är" kan vara helt otroligt, en persons personlighet behöver ju inte ha något att göra med hans entrepenörskap eller kreativitetet! Det är ju bara titta på många artister, som är dömdra för såväl pedofili, grova vålsbrott, rattfylla mm men som gör fantastisk musik.
Inte helt ovanligt är ju också att människor som gör historiska förändringar blir avskydda av sin samtids etablissemang, kanske är det så att 8a.nu är framtiden? (Hoppas inte...
)
Jag låter det dock vara osagt om Jens, 8a.nu, är bra eller dåligt för klättringen. Det får varje person själv avgöra, det jag kan säga är väl att han berör på ett eller annat sätt och det skapar diskussioner, vilket är ett grundkrav för att förändras/förbättras...