Jag som går TAA vill inflika med en sak. Självklart är utbildningen en win-win-sutiation; om vi ska få den optimala och nyttiga informationen och hjälpen som vi behöver för framtida drömprojekt, så behöver även de som driver utbildningen få något tillbaks för att allt ska gå runt (ska man tänka så så kan man inte ens köpa paprika i mataffären). Att bli certifierad äventyrare i denna bemärkelse handlar inte om att vi ska få ett diplom eller kunna klättra upp för Mount Everest imorgon, utan att vi ska få veta hur vi behöver planera och vad det är som krävs för att kunna göra det, och lyckas, i framtiden (om det är det vi vill göra). Några av oss har aldrig knappt ens tältat, medan andra har växt upp i tält uppe på en topp mitt i ingenstans. Erfarenheterna skiljer sig studenterna sinsemellan, precis som erfarenheterna skiljer sig på andra utbildningar. Men alla får lika mycket möjlighet att bygga på sina egna individuella kunskaper om naturliv och äventyr genom Tierra Adventure Academy för att utveckla sin äventyrsglädje, sin pepp, sitt driv och nå sina mål genom utbildningen och framtida större drömprojekt. Jag kan inte se det som negativt att öka folks kunskaper om den lilla människan i möte med de stora naturkrafterna, stötta andras drömmar och mål, och låta dessa inspirera andra soffvärmare att komma ut i den på alla sätt hälsosamma naturen. Dessutom hittar vi likasinnade att dra med på våra andra äventyr när utbildningen är över, och det är ju fantastiskt!