avslutad210712
Gäst
nermander; sa:avslutad210712; sa:Titta på resultatet och fundera på om du vill gå vidare. Jag avslutade min sömmerskekarriär efter att ha bytt dragkedja på ett par tierra-byxor för snyggt var det inte.
Det är faktiskt svårare att laga saker än att sy nytt i de flesta fall. När man syr nytt syr man sakerna i "rätt ordning" och kommer därmed åt ordentligt.
När man syr ett par byxor så syr man väl oftast ena halvan av blixtlåset samtidigt som man syr grensömmen. Ska man då byta det utan att sprätta hela grenen på byxorna så blir det svårare än om man syr byxorna från scratch.
Och det här med rätt trådspänning vet man ju inte om man har när man lagar nåt, för då har man ju inga provlappar att sy i.
Där ser man. Då finns det tom hopp för mig *L* för jag har alltid funderat på att testa att sy lite kläder själv. Fast å andra sidan kanske jag kan övertala min dotter att sy lite efter mina anvisningar för vi fick nämligen en symaskin tillsammans av mina föräldrar medans hon fortfarande bodde hemma. Kan dock säga att jag inte använt den riktigt lika mycket som hon har.