Böja tältbåge?

Glasfiber och polyester

Varför inte göra den lilla bågbiten i glasfiber och polyester?

Jag har en bekant som gör en hel del smågrejer i glasfiber och polyester. Eftersom polyester luktar rätt så mycket är det bra att göra grejerna nu på sommaren då man kan ha fönstren öppna utan att det blir kallt inne.

Glasfiber och polyester köper man förslagsvis på en båttillbehörsfirma, men det finns även på lågprisföretag som Biltema

Här finns en i någrastycke en bra bok som dessutom inte kostar något http://www.viebke.nu/komposit/Fiberkompositlaminering.pdf (jag har inte läst den än)

Per

...nu kanske du väljer att lösa detta på annat sätt, men annars kan jag bidra med ett trick för att böja rör.

Packa röret med sand ocg nyp ihop ändarna. Sanden håller rörets rundhet hyfsat intakt vid krökningen, även om man bara kröker "för hand."

Att hetta upp röret kan vara nödvändigt. Antingen innan för att härda av det lite, eller medans du kröker. Jag ska tillägga att jag inte har full koll på aluminum, och hur det beter sig härdat respektive ohärdat. (Sanden kommer bidra till att avkylningen går långsamt.)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
anders998 Böja 10 mm polyetenskiva........? Gör det själv 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg