BMW Exclusive!

Fredrik. Jag har kort din BMW med 225 mm sulor, och jag tyckte inte att det var sa upphetsande nar jag val satt bakom ratten. Allmant sladdrig i vaxelladan, oprecis i gaspedalen och kass lyster i vaxen. Ratten var fin, men en sadan kan man val kopa pa Biltema for ett par hundralappar. Du hanger upp dig for mycket pa market av anledningen att din farsa alltid har kort BMW. Det kanske ar kansligt att tillsta, men ar det inte dags att se sanningen i vitogat.

Val mott i kurvan. Johan.
 
LandRover

LandRover ger respekt. Hur kunde du sälja den?

Växelanekdot: när min far - wannabe-bonden - skulle provköra en LandRover och frågade var växlarna var placerade fick han svaret: det spelar ingen roll, du kan starta den i femman om du vill.

Sedärja- en riktig växellåda!


Hur ofta får man chansen att utnyttja en snabb biils fulla prestanda? Det är bättre att satsa på stora bilar och rejäla soundsystems!

Högtalaranekdot: min gamle klasskompis David- ITmiljonär och hiphopare av rang- vågar inte dra på volymen i sin A8 eftersom han är orolig för att blåsa ut bakrutan.

(min namne på andra sidan pölen har uppenbarligen inte förstått vad som är viktigt här i livet)

over and out
 
frapp; sa:
Käre mossErik! Menar du på fullaste allvar att Knuten och jag tillhör skaran wannabee klättrare.

Käre GlamourFredrk! Jag ber om ursäkt. I min indignation över SKKs degenerering tog jag i för mycket. Knutan vet jag personligen har genomlidigt tillräckligt många epics för att undanröja ev. wannabie stämplar. Och vad gäller dig så är min åsikt att ett par dar i en snöstorm på El Cap är mer än tillräckligt för att kvalificera dig som riktig klättrare :)

Snarare ser jag det som en utmärkt kombination än två olika intressen som måste ta ut varandra!


Va ? För söker du säga att du har ett liv utanför klättringen ?

Bilsport kontra klättring. Man måste ju ändå åka bil timmevis för att komma ut till klipporna så varför inte ha kul under tiden?

Ja vilket ju är en jävla bra kombination när man lugnar familj och vänner med att bilkörning är mycket farligare än klättring.....

Ska dock villigt erkänna att jag är mer rädd när jag sitter i en bil på väg till dalen än när jag hänger i en sketen copperhead. Kan i och för sig bero på att min nuvarande klätterpartner och chaufför körde Road-Racing i unga år ....

Rock on och se till att spika fast axeln igen och ge dig ut på klipporna.

/Kaj Skajhook
 
Vilket svar! Vad kan man säga. Jag är nästan mållös Erik. Men efter som att man brukar säga att det är farligare att åka bil till klipporna än att klättra på dem så förblir således bilkörningen farligare än klättringen även om man racar som fan ut till klipporna. I morron blir det nya rekordtider ut till kjuge!!

GlamourFredrik
Ord.f. BMW x.
 
"Speed is safety" som vi bargsbestigare säger, och samma resonomang kan användas på bilkörning. Ju fortare man kör ju kortare tid uppehåller man sig i den farliga trafiken och ju säkrare blir färden. Ungefär som att det är säkrare att springa under Seracer än att krypa!

Faan, jag borde kanske byta in min trogna Mazda 323 mor något snabbare :)
 
För att klargöra allt!

Det går inte att debattera överhuvudtaget.
Det är helt omöjligt.
Invändningar är meningslösa, till och med fruktlösa!

SAAB SONETT, det enda som är rätt!

Därmed anses detta inlägg avslutat, med hänvisning till inledningen!
 
PS

I sammenheng med avslutningen av dette forumet og den samtidige avslutningen av Formel 1-sesongen kan jeg nevne at BMW ikke gjorde det spesielt bra under løpet i Japan. Ralf Schumachers bil fikk et sammenbrudd og han måtte bryte løpet. Lagkameraten Montoya kom på 4. plass med "ren tur i bakfickan".
 
Tror bestämt att BMW-x borde lobba för att köpa en ny stor BMW kombi som klubb-bil! Där kan man trycka in många paddor, klätterryggsäckar, behålla den 'utmärkta körglädjen', rulla till Fontan från rondellen och varför inte låta stackare som Per och Joel få övningsköra så de en dag kan ta körkort och köpa sig varsin BMW.

Och medan ni håller på, se till att bilen har 235 mm, 4 avgasrör, 200+ hästkrafter... eller kanske bara lägg ner... ;)
 
Bruden har koll! Just det är det fyra avdasrör, då då går det undan. Men jag vill minnas att vi har enats om att det inte blir någon klubbbil. Och jag har svårta att tänka mig att det skulle bli frågan om en Beemer.

Ja nu har det blivit rätt många innlägg på den här tråden.

Många tappra entusiaster (av andra bilmärken en det enda rätta) har på denna tråd försökt hävda att just deras favoritmärke skulle vara något och ha. Vi har träfat anhängare av saab, volvo, rover, maseratti och ja t.o.m Cirtoen.
Men allt är förjäves. Alla stå dom och hoppar nere på golvet efter eventuellt nedfallande smulor från festmåltiden uppe på frukostbordet. De kan aldrig komma i närheten av bmbs kapacitet.
 
Att du ens vågar tänka tanken att Maserati skulle vara smulor efter vad jag ser det som Tyskarnas näst bästa märke är ett helgerån större än att pissa på någons padda. Herregud!

Kan inte du som fotofanatiker och intressant utav bilder se skillnad mellan plåtburk och mästerverk? skandal.
 

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg