Blir det för tufft?

Ja med vilodag och den tidpunkten så är det fullt möjligt. Men prestationsmärken i fjällen verkar vara fel väg.... lunk och ro är viktigare.

Jag håller med dig gällande lunk och ro, men för första gången tror jag så vill Lilleman berkligen kämpa för ett märke. Han är inte tävlingstypen så om jag kan hjälpa honom att utmana sig själv så vill jag göra det.

Men det är ju bara en plan :)

Nu bär det av!!!!

Idag 1902 går tåget från Göteborg så svaret på frågan om det blir för tufft kommer om lite mer än en vecka.

Tyvärr så har vi inte det mest motiverande vädret att vänta (det lovas regn hela veckan).

Inga direkta synpunkter. Jag har själv gått där med barn i den åldern, dock inte egna. Lätt packning och godis så brukar det fixa sig. :)

Blev det för tufft?

Både ja och nej är väl svaret.

Vädret gjorde det för tufft, viljan och orken fanns där (är väldigt stolt över min son) men vädret satte stopp.
Vi kom dock upp på 3 toppar (Lill + Storsnasen, Nordre Tväråklump) och hade en helt fantastisk tid i fjällen trots regn, hagel och kraftiga vindar.

Jag kommer skriva en artikel inom kort baserad på mina (våra) dagboksanteckningar där vi beskriver lite mer ingående hur det var, misstag vi gjorde och vad vi lärde oss av dom :)

/Björn W
Stolt pappa till Max 11år

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg