chralm; sa:Nåja. Jag vad som händer med ens hjärtfrekvens i ett sådant läge (tips den sjunker inte).
Röstar JA!
Är lite nyfiken, var du beväpnad?
Om, säger OM, du-vet-vad, skulle du ha skjutit eller lagt dig ner och spelat död?
/BAX
chralm; sa:Nåja. Jag vad som händer med ens hjärtfrekvens i ett sådant läge (tips den sjunker inte).
BAX; sa:chralm; sa:Nåja. Jag vad som händer med ens hjärtfrekvens i ett sådant läge (tips den sjunker inte).
Är lite nyfiken, var du beväpnad?
Om, säger OM, du-vet-vad, skulle du ha skjutit eller lagt dig ner och spelat död?
/BAX
Nej då, jag slår vilt åt alla hållBAX; sa:Om nu Nordesjö menar mig i föregående inlägg så tycker jag att det var lite ytterlighet över det hela.
Precis. Syftet med länken till "Naturmuppsverkets" artikel (tilllsammans med Jägarförbundet väl att märka) var just att motverka dylikt. Bra tycker jag om folk, exempelvis jägare, vet att en björn som står på bakbenen och kan se hotfull ut gör det för att den själv undrar vad som pågår och inte för att den är på väg att anfalla.Nordesjö; sa:.....
Jag tror inte att vi skulle ha så stor nytta av en broschyr som berättade att beteendet vid björnmöten är följande:
"Bli skitskraj och vad än björnen gör så tolka det som ett anfall, skjut fyra skott och sätt två kulor i späcket på den samt två i närmaste tall, gör björnen så arg att den river dig. Se därefter till att vakna upp på lasarettet i Mora".
Jag har inte heller mött någon nalle i björnskogen, men det gör mig varken till mer eller mindre eberspächer än Roland.