Det är svårt för en björn att smyga undan när man kör ner en röjsåg i idet! Men det är ju naturligtvis inte bra om du tvingas gå omkring och vara rädd hela tiden, det borde du verkligen söka hjälp med.
Att någon skogsarbetare med antingen motor eller röjsåg skulle ta en björn med överraskning ute i skogen är ju totalt uteslutet...
Har du själv hört hur det låter när en skogsarbetare använder dessa två maskiner i skogen?
Du låter verkligen naiv och obildad när du tror att skogsarbetare mitt i sommaren eller sensommaren "kör ner rögsågen i idet"...
Tror du att björnarna ligger i idet på sommaren???
Är det friska och sunda djur försöker de undvika all kontakt med människor.
Det är därför så få människor ser några rovdjur överhuvudtaget,tex när de plockar svamp eller bär.
Är däremot stammen alldeles för stor så dyker det upp probleminivider som inte respekterar människor eller bebyggelse.
Vars tycker du att jag ska söka hjälp med min rädsla att björnen och andra rovdjur tex varg
förstör alldeles otroligt mycket för människor som bor på landet och är djurägare ?
Att vi biodlare snart inte orkar se mera förödelse och total förstörelse kanske är
främmande för dig?
Visste du att en alldeles för stor björnstam påverkar biodlingen mycket negativt?
Eller tycker du Klager att jag vackert får sluta med alla planer på biodling?
Är du själv biodlare?