Björnattack

Nu menade ju jag inte bara medieuppmärksamheten utan även att björnen jagades upp och sköts väldigt fort (inom ett par timmar).

Sannolikheten att den där björnen skulle attackera nån annan måste ju ha varit förhållandevis liten jämfört med risken att den omnämnda hunden och dess ägare attackerar nån annan.
 
Alldeles utmärkt med information om sådana här händelser. För alltför många människor börjar skogen, björnen, natur och vildmark över huvud taget bli närmast en abstraktion. Kanske vi med tiden får veta anledningen till attacken, om björnen stördes i idet eller vad det berodde på. Ju mer vi får veta om anledningen til dylika attacker, desto mer lär vi oss/påminns för att undvika dem.

Raskesven
 
Nu menade ju jag inte bara medieuppmärksamheten utan även att björnen jagades upp och sköts väldigt fort (inom ett par timmar).

Sannolikheten att den där björnen skulle attackera nån annan måste ju ha varit förhållandevis liten jämfört med risken att den omnämnda hunden och dess ägare attackerar nån annan.

Även hundar som har attackerat människor blir ofta avlivade. I det aktuella fallet framgick det av notisen att polisen sökte efter hundägaren, så någon större skillnad i hanteringen verkar det ine vara.
 
Tyvärr så får ju hunden lida för ointelligensen hos husse.
Jag vet vem jag tycker skulle avlivas, eller iallafall utvisas i de fallen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mick102 Tips på hur undvika björnattack Vilda djur 6
thegedd Björnattack Vilda djur 14
thegedd Björnattack.... Vilda djur 12

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg