Re: Re: Bild
Jag har funderat i exakt samma banor, men inte blivit klokare. R borde rimligtvis betyda höger, men utformningen känns som vänster. Låt säga att alla bindningar är monterade så här från fabrik, vad är då syftet med asymetrin och varför då inte två spegelvända bindningar? Jag blir inte klok på detta och tänker inte börja skruva förrän jag fått reda på hur det verkligen förhåller sig.
Brune; sa:johanniska; sa:Tack för tipsen, det var matnyttigt.
Jag tog kort på bindningarna i morse för att förklara vad jag menar. Följ länken.
http://www.utsidan.se/medlem/album/db/cpic440d80aaddd6a.jpg
Det är idag på dagen 31 år sedan jag muckade, men ska det verkligen stå ”R” på bägge skidornas bindningar ?
Har något minne av att det borde stå L på vänster och R på höger. Och i så fall är det 2 högerskidor, vilket är tvärt emot den inledande frågan.
Per
Jag har funderat i exakt samma banor, men inte blivit klokare. R borde rimligtvis betyda höger, men utformningen känns som vänster. Låt säga att alla bindningar är monterade så här från fabrik, vad är då syftet med asymetrin och varför då inte två spegelvända bindningar? Jag blir inte klok på detta och tänker inte börja skruva förrän jag fått reda på hur det verkligen förhåller sig.