Jag använde för några år sen en bindning som heter x-trace, som ser ut att vara väldigt lik OAC. Den kan jag inte rekommendera.
Tåremmen var i kortaste laget för mina jörnkängor i storlek 45. Man kunde flytta spännet mellan olika skruvhål på remmen för att anpassa längden men jag fick göra ett nytt hål längst ut för att det skulle nå hela vägen.
Mina kängor halkade ur tåremmen lite då och då, i regel helt oprovocerat vid vanlig plattåkning, trots att kängorna har näbb och att jag spände remmen så hårt jag vågade. Tåremmen är av hård plast men har en mjuk vaddering på insidan. Problemet var nog att materialet i vadderingen var för halkigt eller att vadderingen inte riktigt räckte hela vägen, så att tåremmen inte ligger an mot skon hela vägen runt.
Remmarna på OAC verkar ha nån form av vit cellplast som vaddering, det är möjligt att dom greppar bättre än textilmaterialet på mina x-trace.
Bortsett från tåremsproblemet skulle jag säga att x-trace var en okej bindning som är trevligare att åka med än Tegsnäs Epok, men samtidigt är den mer lik Epok än en "riktig" skidbindning. Båda bindningarna ger en känsla av besvikelse de första metrarna om man har åkt med ordentliga bindningar turen innan, men efter en stund vänjer man sig.
Om dina jörnkängor har skidsula är kabelbindningar ett mycket bättre alternativ. Mina har inte det, så det slutade med att jag köpte ett par Lundhags Guide Expedition BC.