Bindbok...

den bästa, om man inte ämnar gå någon kurs?:(
Undrar om det är så, att Lennart Bergqvists bok "Flugbindning på mitt sätt", är den rätta boken att ta sina första stapplande bindförsök, tillsammans med?
F*t dyr bok, men den kanske är värd det.

Andra förslag ehh?

/Björn

Bergqvists bok är bra

och Anders Isbergs - "Från fjäder till fluga" är också bra. Den innehåller inte så många mönster men däremot en hel del bindteknik och tips.

/Uffe

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Köp billig bok istället

Om jag vore dig skulle jag köpa en billigare bok först. Hitta en som beskriver grunderna och träna på lite enklare mönster först. När du kan grunderna kan du hitta massor av mönster och bindbeskrivningar på nätet. Lägg sedan pengarna på att köpa en bok inom ett specialämne (om du blir riktigt intresserad) som t ex nymfer, laxflugor osv.

Peppe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips