• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Biltema har gjort bort sig igen.

Nja, nu undrar jag vem det egentligen är som går i fällan; hur kan ni avgöra kön på personerna på bilden menar ni??
 
Jag ser fem genuspolitiska tabbar i bilden. Hittar ni fler?
1: Pojken har en blå skjorta.
2: Flickan (ja, jag tycker det ser ut som en flicka) har röd tröja.
3: Pojken har fått en typisk pojkleksak.
4: Flickan har fått en typisk flickleksak.
5: Pojkens julklapp är dyrare än flickans.
(Oj jag hittar mer)...
6: Pojken har en högre placering i bild för att tidigt markera förtryck mot det andra könet.
7: Flickan sitter närmare värmekällan i rummet för att markera att det östrogena är mer känsligt.
8: Pojken sitter med ena knät utanför pläden för att markera att det testorena är mer härdigt.
9: Pojken sitter närmare granen för att markera att det manliga hör till granen, skogen och att jakten tillhör männen.
10: Flickan är delvis skymd bakom en ganska ful prismarkör för att ytterligare trycka henne längre bak i bild och minska hennes samhälleliga betydelse.
11: Ovanför de båda finns en kategorirad. Pojkens placering på denna är hirarkiskt central medan flickan har fått en liten fraktion ovanför sig. De kategorier som är ovanför flickan kan dock klassas som genuspolitiskt korrekta och de harmonierar med färgskalan på flickans klädsel. Bra Biltema. Ni har i alla fall kommit en bit på vägen.
12: Ljuset på väggen bakom pojken formar en jesuslik gloria som åter får flickan att hamna lite i skuggan.
 
Nä, ni är helt enkelt offer för de "fördomar" ni försöker motarbeta här. Det vore inga problem att med annorlunda frisyrer och övriga attribut få de flesta att uppfatta personerna som tillhörande det andra könet.
 
Ser man det sisistra anletet på flickan så är det som att hon vet vad som väntar: "Ha, dumskalle! Medans du pryl- och tekniknördar dig så odlar jag mina people skills med den här dockan. I skolan kommer du att bli motarbetad för ditt fallenhet att fokusera på kall leverans och för din tävlingslust och därför bli en desillusionerad IG:are medans jag kommer att bli belönad med fina betyg för att jag kommer förstå värdegrunder och vikten av social interkaktion. Pilutta!"
 
Jag ser fem genuspolitiska tabbar i bilden. Hittar ni fler?
1: Pojken har en blå skjorta.
2: Flickan (ja, jag tycker det ser ut som en flicka) har röd tröja.
3: Pojken har fått en typisk pojkleksak.
4: Flickan har fått en typisk flickleksak.
5: Pojkens julklapp är dyrare än flickans.
(Oj jag hittar mer)...
6: Pojken har en högre placering i bild för att tidigt markera förtryck mot det andra könet.
7: Flickan sitter närmare värmekällan i rummet för att markera att det östrogena är mer känsligt.
8: Pojken sitter med ena knät utanför pläden för att markera att det testorena är mer härdigt.
9: Pojken sitter närmare granen för att markera att det manliga hör till granen, skogen och att jakten tillhör männen.
10: Flickan är delvis skymd bakom en ganska ful prismarkör för att ytterligare trycka henne längre bak i bild och minska hennes samhälleliga betydelse.
11: Ovanför de båda finns en kategorirad. Pojkens placering på denna är hirarkiskt central medan flickan har fått en liten fraktion ovanför sig. De kategorier som är ovanför flickan kan dock klassas som genuspolitiskt korrekta och de harmonierar med färgskalan på flickans klädsel. Bra Biltema. Ni har i alla fall kommit en bit på vägen.
12: Ljuset på väggen bakom pojken formar en jesuslik gloria som åter får flickan att hamna lite i skuggan.
Menar du allvar eller driver du med oss?