Biltakstält?

Taktält finns

Det finns en firma som ska sälja taktält av olika modeller t ex Eezi Awn och Frontrunner men också vanliga tält som ska användas vid bilcamping. Den finns på www.expeditionstore.se men verkar ny. Hemsidan uppdateras en del och jag vet inte om de har kommit igång än. Tror att de också ska sälja Oztent som är rekordsnabbt att sätta upp, typ 30 sekunder!, men det är ju iofs inget taktält.

Har själv haft ett taktält, dock av annat märke, och det var oslagbart bra. Torrt, bekvämt och lättmonterat. Max 5 minuter att fälla upp och då ligger redan sovsäckar och kuddar på plast. Och ungar ÄLSKAR taktält. Klockren idé faktiskt.

Dyrt, jo kanske. du får räkna med att lägga mellan 12 och 23 tusen beroende på om du behöverr ett litet för två vuxna eller om du har tre barn som ska med! Men vad kostar ett kvalitetstält och energipåslag för att sätta upp ett vanligt tält när blodsockret är lågt!?

en annan fördel som jag märkte var att all sovrelaterad packning faktisk ligger i paket på taket. Liggunderlag, sovsäckar, kuddar, pyjamaser, gonattsagor ligger redan i tältet. Själva tältet sitter på taket. Så det blir lite plats över inne i bilen...

Och såvitt jag förstår går det att montera på nästan alla bilar - även små.

Taktält rekommenderas!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg