Irriterar mig lite på att det alltid handlar om dyra tält i detta möte. Som kontrast till detta vill jag bara berätta om en månads tältning i Grekland. Vi köpte ett riktigt billigt tält (Kanske märket var Oregon trail...?) för 150 kronor. Enduks kupoltält utan absid för två pers. Optimalt enligt mig. Jag har svårt att tro att jag skulle ha hittat något bättre.
Billigt - Jo, jag tycker att man skall ta hänsyn till priset när man diskuterar tält. 150 spänn. Man törs lämna tältet obevakat.
Vikten - Eftersom det var ett endukstält är vikten mycket låg
Packvolym - inte så många extra detaljer som på ett fjälltält och bara en duk. Gick utan problem ner i ryggan tillsammans med sovsäck och allt det andra.
Bara för att möta några invändningar:
- Det regnar inte i Grekland i Juli
- Om det gått sönder hade vi köpt ett nytt, och om det gått sönder hade vi köpt ännu ett.
- Jo, man får faktiskt plats med sakerna utan absid. Sen finns det ju en del utrymme utanför tältet.
Vill bara avsluta med att jag naturligtvis är medveten om att en del människor faktiskt behöver dyra, pålitliga tält. Men hur många gör det?
Ha det gött!
(Tältet lever inte längre. Slängde det när jag kom hem)
Billigt - Jo, jag tycker att man skall ta hänsyn till priset när man diskuterar tält. 150 spänn. Man törs lämna tältet obevakat.
Vikten - Eftersom det var ett endukstält är vikten mycket låg
Packvolym - inte så många extra detaljer som på ett fjälltält och bara en duk. Gick utan problem ner i ryggan tillsammans med sovsäck och allt det andra.
Bara för att möta några invändningar:
- Det regnar inte i Grekland i Juli
- Om det gått sönder hade vi köpt ett nytt, och om det gått sönder hade vi köpt ännu ett.
- Jo, man får faktiskt plats med sakerna utan absid. Sen finns det ju en del utrymme utanför tältet.
Vill bara avsluta med att jag naturligtvis är medveten om att en del människor faktiskt behöver dyra, pålitliga tält. Men hur många gör det?
Ha det gött!
(Tältet lever inte längre. Slängde det när jag kom hem)