För att nu vara schysst i min kritik av Telemark-Pyrenees ska jag väl också rapportera hur det gick till slut. Sammanfattningsvis är jag nöjd, och kommer att beställa därifrån igen, men inte när det är bråttom-bråttom om jag inte hunnit kolla upp att de har grejer hemma innan.
De meddelade att vissa av grejerna jag beställt inte fanns i lager och erbjöd alternativ på vissa av dom (t.ex. 12 mm slingor istället för 10 mm och så), och de undrade om det fanns nån deadline för när jag behövde grejerna.
Jag förklarade att jag behövde vissa av grejerna till ett datum, en del annat kunde dröja lite längre. Det som inte kunde komma fram till datum nr 2 var ingen idé att skicka alls.
Vi kom överens om att byta vissa prylar mot liknande alternativ (BD Serac mot BD Sabretooth), för att kunna få iväg första rundan så snabbt som möjligt.
Sedan väntade vi för att se vad som hann dyka upp till deadline nr 2, och det visade sig att inget hann komma in på lagret, så det som inte skickats till deadline nr 1 avbeställdes och jag fick tillbaka pengarna.
Jag fick betala för de grejer jag fick (d.v.s. 135€ för Sabretooth istället för 109€ för Serac som jag egentligen hade tänkt mig), och frakten räknades om. I slutändan betalade jag alltså samma pris som jag skulle betalat om jag från början beställt de prylar jag fick.
Jag är besviken att de inte hade allt i lager, men å andra sidan är jag nöjd med hur de skötte kontakten med mig när problemet väl visat sig. De svarade ganska snabbt på mail, de gjorde det jag bad om, och de kommunicerade tydligt vilka möjligheter vi hade att lösa problemet.
Alltså: har jag bråttom så kollar jag först att de har grejer i lager, eller beställer från nåt annat ställe, men om jag inte har nån särskild brådska kommer jag att beställa där igen.