Billiga energybars

Lite fler tips

Lövsula; sa:
Lite reklam, men här finns det mesta till riktigt bra priser:
http://www.outdoorenergy.se/

Deras priser på Flapjacks är högre än vad min lokala Coop tar! Inte särskilt bra priser och så har de heller inte någon mängdrabatt. Rätt risigt faktiskt.

Nä, kolla hellre in fitness4net.se och Swebar för 13.90. Riktigt goda är de också. Tyvärr fryser de rätt hårt i minusgrader. Annars har gymgrossisten.se ett stort utbud av bars (de flesta har högt proteininnehåll).

Någon som vet var man hittar Vitargos energikaka "billigt"? Gymgrossisten tar en tjuga.
Och lite snabbsurfande visade att energikakan.se tar 400 för 25 st. Dock lite väl dyr frakt på 150 kr.

.d

Re: Re: Prisvärda

PeterT; sa:
thureb; sa:
bars vet jag inget om men borde inte Lidl ha?
Du har väl nära till en sådan butik Peter.

Thure
De har någon müslibar som såg ut att funka i nödfall men var inte särskilt billigt. Försöker annars undvika dem. Det som först ser billigt ut är nästan alltid det man betalar eller sämre!:
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070412.index

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1947

engel; sa:
På andra plats kommer Maxim och deras kakor fast dom vet jag inte var dom säljs i Sthm.

/Anders

Intersport säljer Maxim... som jag förövrigt tycker är helt ok... har använt deras bars, pulver och gel när jag kört klassikern... //Thomas

Re: Re: Re: Prisvärda

strand; sa:
PeterT; sa:
thureb; sa:
bars vet jag inget om men borde inte Lidl ha?
Du har väl nära till en sådan butik Peter.

Thure
De har någon müslibar som såg ut att funka i nödfall men var inte särskilt billigt. Försöker annars undvika dem. Det som först ser billigt ut är nästan alltid det man betalar eller sämre!:
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070412.index

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1947

Citat:
"...och med all säkerhet lite annat mindre nyttigt också." ;)

Det är iofs. ett tag sedan, men minns jag rätt så var närings innehållet sammalika som kakpaketen men med flera ggr. högre kilopris!

Tack för tipsen om bra näringsriktiga energybars.
Blir nog att gå samman ett gäng och beställa en låda om det skall löna sig!

Klickade

vidare på Runes hemsida. Han håller på att skriva en bok och har utdrag ur den publicerade på hemsidan. Klart underhållande läsning. Rune är ju en uppskattad proffsföreläsare. Var en artikel om honom och andra stjärnföreläsare i DN för några veckor sedan.

Thure

Direktlänk till löpning i sandstorm

http://www.loparlarsson.se/content/view/26/35/

För att vara något mindre OT så undrar jag Peter om du inte skulle göra som en av mina skridskokamrater som körde med innehållet i ett Muslipaket "Start" i fickorna under en tur Hässelby - Örebro. Vatten i vattenpåse och Start försörjde honom hela 20-milaturen. Inget behov av att stanna.

Blev frestad att kolla in Lidls cykelkläder som du länkade om. Kunde inte motstå de ultralåga priserna. Kanske återkommer jag med en recension.

Thure

Willys-snickers är billigt och bra!

Runekakor är som sagt toppen - särskilt som man kan bygga dem lite som man vill. Jag kör med mycket kakao och jordnötter.

Ett annat alternativ är som sagt Snickers. Jag tror inte att funktionen i praktiken skiljer sig särskilt mycket från "energikakor".

Och om man vill ha billigare än Snickers men inte vill baka själv har Willys en Snickerskopia som är billig och bra. De kostar kring 40 kr kilot, vilket är en tredjedel av vad Snickers kostar och antagligen en tiondel av vad energikakor kostar.

Re: Willys-snickers är billigt och bra!

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Och om man vill ha billigare än Snickers men inte vill baka själv har Willys en Snickerskopia som är billig och bra. De kostar kring 40 kr kilot, vilket är en tredjedel av vad Snickers kostar och antagligen en tiondel av vad energikakor kostar.

Funderade precis över det där när jag läste tråden. Gick in på den där sidan som någon rekade och räknade på kg priset typ 400 kr/kg. Helt sjukt.

Sedan så kommer någon annan och pratar näringsvärden osv bla bla.

Kommer ihåg den den äventyrssåpan som gick där folk sprang omkring i australien. Det var någon brud från Playground som vann, Natacha?

En dag fick deltagarna vanligt godis i stället för gele och bars, de blev skitsura. Läkaren sa att det är ju exakt samma sak och han trodde de skulle bli glada.

Det här har väl diskuterats en miljard gånger
men känns ändå relevant.

Den eventuella marginella skillnaden i snabba kolhydrater kan väl aldrig motiveras av prisskilllnaden för en normalt rationell människa.

Re: Re: Willys-snickers är billigt och bra!

Snubben; sa:
Den eventuella marginella skillnaden i snabba kolhydrater kan väl aldrig motiveras av prisskilllnaden för en normalt rationell människa.

Det finns mycket hokus pokus och religion. T ex folk som funderar på om de får i sig tillräckligt med protein eller vitaminer på en veckas tur i fjällen!

Re: Re: Re: Willys-snickers är billigt och bra!

KLAGER; sa:
Snubben; sa:

Det finns mycket hokus pokus och religion. T ex folk som funderar på om de får i sig tillräckligt med protein eller vitaminer på en veckas tur i fjällen!

Ja, den enda eventuella problemet med att äta godis istället för nåt mer välkomponerat är väl som sagt att blodsockret rusar upp och ner lite för fort, och humöret med det. Men där gör säkert jordnötterna i en jordnötschokladkaka (oavsett varumärke) viss skillnad.

Att överhuvudtaget bekymra sig om mineraler och protein i kosten är väl i princip strunt för alla som äter "en sammansatt och varierad kost" och inte är elitidrottare.

Re: Re: Re: Willys-snickers är billigt och bra!

KLAGER; sa:
Snubben; sa:

Jag tillhör de som är lite fixerade av protein. Men å andra sidan brukar jag vara uppe längre än en vecka och dessutom förhoppningsvis förlora en 5 pannor.

Jag anser det är relevant då. 5 pannior kan innebära 2 kg muskler. Det är MYCKET.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TROY GARNER Tips billiga energybars och mycket annat Friluftsmat 4
ehn Billiga små glasburkar? Friluftsmat 25

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg