Billig packlösning

Nattkryp, du har ett meddelande!

OT:
Har flera ggr varit med om att meddelande skickat från Utsidan tyvärr automatiskt hamnar i e-post programmets skräppostkorg och inte uppmärksamms...
Lite irriterande då man t.ex. svarar på en annons på prylmarknaden utan att lyckas få kontakt...

Nattkryp, du har ett meddelande!
Tack för meddelandet, det hjälpte mig en bit på vägen :)

OT:
Har flera ggr varit med om att meddelande skickat från Utsidan tyvärr automatiskt hamnar i e-post programmets skräppostkorg och inte uppmärksamms...
Lite irriterande då man t.ex. svarar på en annons på prylmarknaden utan att lyckas få kontakt...

Var tvungen att kolla mailen nu. Meddelandet levererades fint genom skräppostfiltret på min gmail :).

Billigaste packlösningen som jag sett är annars en vattentäck packsäck på 10-12 liter, fastsurrad vid styret med remmar. Fungerar bäst för mjuka prylar som uppblåsbara liggunderlag, kläder och sovsäck typ.

Har du fästen för skärmar längst ner på gaffeln?

Väskorna är hårda på baksidan så det räcker med att de hålls platta vid fästena längst upp samt att man låser dem mot pakethållaren längst ner.

Vad spelar det för roll? Ja antagligen eftersom jag har stänkskärm fram, om det är det du menar. Men jag vet inte.

Jag har nu iallafall lyckats fästa Tubus Tara på Nishiki Pron mha. slangklämmefästet man kan köpa. Jag råder dock folk till att tillverka en egen istället för att slänga ut 120kr för en slangklämma, lite gummi och en bockad plåtbit med skruvhål i.

Nu ska jag provköra dessa till och från jobbet i två veckor för att se hur de presterar efter lite körning.

Lyckades dock med att repa lacken rätt bra. Är det något jag bör göra något åt för att förhindra rost eller dylikt?

Bilder fixas förhoppningsvis under morgondagen iaf.

E de så man ska ha de eller är de en lösning du själv kommit på.. isåfall vad fäster du den med? :)

Det följer med två vinkeljärn som man ska använda för att fästa den vid bromsarna. Sedan så tillverkade jag två ytterligare järn för att få den att sitta längre ner, men det måste man inte. Jag ville bara ha det så.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg