Jag sitter och försöker fundera på vad jag skulle kunna slänga ut ur ryggsäcken men funderar inte om mycket av problemet är att jag har för billiga prylar helt enkelt. Min ryggsäck väger 2 kilo, sovsäck och liggerunderlag 1.5 kilo, min skaljacka väger 1 kilo, gaiters 0.5 kilo, stegjärn 0.8 kilo, backupkläder i form av extra sockar, underställ och microtectröja på ytterligare 1 kilo, thermos 0.5 kilo.
Då har jag inte räknat med kläder jag tror jag kommer ha på mig mestadels och övrig klätterutrustning som sele och rep som troligen kommer ligga i ryggsäcken den första dagen. Sedan tillkommer det mat på 2.9 kilo, tält på 3.3 kilo och sedan en hel del vatten uppe på det. Att kommer ner i 8 kilo ser jag verkligen ingen lösning på utan att kraftigt sänka beredskapen för kyla
Då har jag inte räknat med kläder jag tror jag kommer ha på mig mestadels och övrig klätterutrustning som sele och rep som troligen kommer ligga i ryggsäcken den första dagen. Sedan tillkommer det mat på 2.9 kilo, tält på 3.3 kilo och sedan en hel del vatten uppe på det. Att kommer ner i 8 kilo ser jag verkligen ingen lösning på utan att kraftigt sänka beredskapen för kyla