Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning?

Har provat en själv, inget att rekommendera. Försöker därför få folk runt omkring mig att förstå att man måste börja lugnt. Ibland är det inte lätt för äldre att förstå att de yngre tillhör "nintendogenerationen" med starkare fingrar än vader...

Samma här. Jag har dock inte haft speciellt ont, så min fraktur är nog inte så allvarlig som andra kan råka ut för. Har haft lite svullnad, lite ömhet och märkbar bortdomning, utöver den mycket skarpa smärtan när man klämmer på själva frakturen. Nu när jag, med en doktors hjälp, vet att frakturen finns, så är läkprocessen obehagligare än själva skadan. Det sticker och kittlar i en tå som verkar vakna ur dvala.

Tycker inte att du behöver träna något alls med ryggsäcken. För lite mer krävande utbildningar är det nog bättre att se till att du är mer allmänt tränad. För "vanlig" militärtjänstgöring räcker det nog med om du orkar gå till markan utan pisspaus. ;-)

Ha, den var bra!

Tränar du något speciellt för tillfället? Kampsport brukar ge ganska bra träning för hela kroppen. Det blir mest till att traska och vänta i lumpen och det man antagligen fick öva mest på var det tålamodet. Var själv i mycket god kondition när jag ryckte in men ryckte ut med 6 kg övervikt vilket var kockornas fel. ;-)

Var låg du någonstans, flottan eller flygvapnet? I armén tyckte jag maten var sådär och vi gick runt och marscherade mest för jämnan. Bra förbränning. Själv gick jag ned 6 kg, som tyvärr kom tillbaka med besked efter MUCK....

Om man, som jag, har problem med känsliga fötter, kan det vara en idé att köpa ett par egna marschkängor för att gå in i förväg alternativt se till att tejpa noggrannt.

Var låg du någonstans, flottan eller flygvapnet? I armén tyckte jag maten var sådär och vi gick runt och marscherade mest för jämnan. Bra förbränning. Själv gick jag ned 6 kg, som tyvärr kom tillbaka med besked efter MUCK....

Om man, som jag, har problem med känsliga fötter, kan det vara en idé att köpa ett par egna marschkängor för att gå in i förväg alternativt se till att tejpa noggrannt.

Jag var infanterist på I22.

Ska du traska mycket på barmark kan ett par vandringsstövlar vara en god investering. För vinterbruk har försvaret ganska bra grejer.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
moa_k40 billig vandringstav i stark kvalitet? Utrustning allmänt 9
Patrik_L Billig, lätt och funktionell utrustning för att prova på vandring? Utrustning allmänt 38
KannibalVegan Billig knivslip? Utrustning allmänt 16
monnes Var hittar jag billig Berghaus Vulcan? Utrustning allmänt 10
Gun-valld Tips på billig ryggsäck Utrustning allmänt 4
Mike bike Billig kikare? Utrustning allmänt 12
glenn o.c. En billig kikru Utrustning allmänt 43
kotten1 Köpa billig pulsklocka? Utrustning allmänt 1
flanell din favorit kniv under 100:- Utrustning allmänt 41
noh8 billig segelkajak Utrustning allmänt 2
bredviken Billig multiverktyg? Utrustning allmänt 37
Mugmez Billig GPS Utrustning allmänt 2
haskell Prisvärd (och billig) höjdmätare? Utrustning allmänt 7
Luffarn Billig VINDMÄTARE Utrustning allmänt 2
croby Tips på lämplig Vandringsryggsäck? Utrustning allmänt 4
IslandTraveller Lämplig mobiltelefon för utomhusbruk? Utrustning allmänt 24
Johank987 Investeringar för första vandringen. Är jag rätt ute? Utrustning allmänt 20
Lost Wanderer Ultimata äventyrsklockan till rätt pris? Utrustning allmänt 22
ornithoptera Rätt kängor för mig? Utrustning allmänt 6
lidsville Lotsa mig rätt Utrustning allmänt 1
Karpaterna.se Rätt storlek på ryggsäcken? Utrustning allmänt 4
Avslutatmedlemskapx Köper du rätt utrustning? Utrustning allmänt 200
zeromaker Rätt höjd i Stockholm Utrustning allmänt 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg