bilfäste

Bilfäste

Hej,

Jag har en Garmin GPSMAP 60CS och funderar på ett alternativt bilfäste, som inte är garmins egna.
Har någon utav er en bra idé? Jag har testat med mobiltelefonhållare från clasohlson, men problemet är att man måste skruva fast dem, och jag vill helst inte skada/lämna märken på bilen. Dessutom vill jag enkelt kunna flytta fästet från en bil till en annan.
Jag har kollat på garmins beanbag, men den är ju stor och dyr.

Jag hade en Vista förut, och då var det ju bara att klämma fast den längst fram i vindrutan, men det går inte med 60CS pga antennen.

mvh
Jojje

Jag har en gammal mobilhållare från Clas Ohlson som är ställbar i sidled. Har fäst den på en vinklad tunn metallbit som jag kilar in på lämpligt ställe på instrumentbrädan. Friskluftutsläppen brukar fungera bra.

Måste dock säja att Garmins hållare är väldigt bra. Nackdelen är att underdelen är fäst med häftmassa och alltså inte går att flytta enkelt mellan olika bilar.

Riktiga SNIKVARIANTEN är blockhållare (ni vet det där med litet skrivblock och penna) från Biltema och lite kardborretejp från samma ställe. Sugkopp fästes på rutan och sedan bara att dunka dit GPS:n. Självklart karvar man av lite plast för att få snyggare stuk på det. Funkar finfint med min gamla Garmin 12:a

Men det kanske är synd att sätta kardborretejp på en FIN gps.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg