Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bilder från där du bor
- Trådstartare Norgefiskaren
- Start datum
Inte riktigt ifrån där jag bor. Men fick syn på en stor braxen under en promenad.
Det där ser inte ut som en braxen. En braxen är högre mellan buk och rygg i den storleken eller ljuger vinkeln för mig.
Mört, id eller färna skulle jag tippa på av fotot.
Ja den ser allt rätt smal ut på bild. Men ser inte analfenan ut som om det skulle vara en braxen?Det där ser inte ut som en braxen. En braxen är högre mellan buk och rygg i den storleken eller ljuger vinkeln för mig.
Mört, id eller färna skulle jag tippa på av fotot.
Bilagor
Ja den ser allt rätt smal ut på bild. Men ser inte analfenan ut som om det skulle vara en braxen?
Det är svårt att säga art men id har bukfenan långt bak.
Såg du om fisken stod rakt eller lutade lite grand? Där skillnaden när man inte ser hela fisken lodrätt. Det gör mycket om den lutar lite på kroppen.
id fisk - Sök på Google
www.google.com
Inte färna för där är bukfenan mer buktad utåt lite grand.
Jag såg fisken både rakt och lutande. Den var rätt hög. Det kanske går att se bättre detaljer på denna film https://www.dropbox.com/s/tfhdp7opxrks9wi/Fisk.MOV?dl=0Det är svårt att säga art men id har bukfenan långt bak.
Såg du om fisken stod rakt eller lutade lite grand? Där skillnaden när man inte ser hela fisken lodrätt. Det gör mycket om den lutar lite på kroppen.
id fisk - Sök på Google
www.google.com
Inte färna för där är bukfenan mer buktad utåt lite grand.
Jag såg fisken både rakt och lutande. Den var rätt hög. Det kanske går att se bättre detaljer på denna film https://www.dropbox.com/s/tfhdp7opxrks9wi/Fisk.MOV?dl=0
Tack för den snutten film! Det är då ingen braxen med tanke på den längden så hade den varit betydligt högre mellan buk o rygg.
Här har du en bra bild på en braxen.
Braxen
Braxen ( Abramis brama ) är allmänt förekommande i södra och mellersta Sverige, men saknas utmed Bohuskusten. Nordgränsen går genom Värmland, Dalarna och Hälsingland och den finns längs hela Norrlandkusten. Den förekommer även i Östersjöns skärgårdar.
www.havochvatten.se
Jag ser at vinteren inte är slut där uppe.
Det skulle komma mer snø hos deg.
Ja medans du har en fin kväll där nere så är det snöväder här uppe.
Har kommit över 15 cm här uppe sedan jag tog dom här bilderna vid 12 tiden i dag.
Nu blir det å bära skidorna den fösta km. när/om en skall till fjälls.
Visa bilaga 35737
Visa bilaga 35738
Vi har väl fått typ samma mängd här i Kalixtrakten.
Jag ser at vinteren inte är slut där uppe.
Grattis till 17 maj!🥳🇳🇴
Fira lugnt i dessa Coronatider!
Jag vet hur ni firar annars under inte Coronatider. 😁
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Harrsjöstugan Bilder? | Fiske | 10 | ||
Bilder på din utrustning | Fiske | 90 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg