• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bilbyte istället för backtrack Sylarna

Vi planerar att åka Storulvån alt. Storlien över Sylarna, Helags till Kläppen/Ljungdalen i påsk. Finns det någon som funderar på att göra samma tur i motsatt riktning och liksom vi har svårt att få ihop bilresorna? För att slippa åka samma väg tillbaka skulle det vara praktiskt att byta bil på väg till fjällvärlden. Hur vi byter tillbaka nycklarna får vi diskutera. En enkel lösning på en fin skidtur.

Vi skulle även kunna börja i Härjedalen och åka mot Jämtland. Det skulle dock vara bättre för oss att åka söderut då vi bilar från Sthlm.

Bästa, Ylva

avslutad210712

Gäst
on track; sa:
Hur vi byter tillbaka nycklarna får vi diskutera.

Tja lägg inte nycklarna på vänster fram- eller bakdäck eller i vänster framskärms- eller bakskärmskant. Där gissar jag att 99% av de som lämnar nyckeln vid bilen stoppar dem så det vore nog det första ställer jag skulle söka på om jag ville "låna" en bil. Fast "bil-lånare" är förhoppningsvis rätt ovanliga i de trakterna.

Annars är väl problemet med att man måste börja och sluta vid samma ställe om man har bil en anledning till att jag idag åker buss och tåg i allt större utsträckning när jag skall ut på fjället även om det i sin tur kan vara lite besvärligare.

Jo men, då går det väl fint med höger front då!

Lutar mer åt en kaffe vid sylfoten eller reservnycklar. Nått åt det hållet. Goda ideér mottas väl. Kollektivtrafiken är ett anpassningsbart alternativ.

Bästa,

Ylva

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg