Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
betteridrivna värmesluor ?
- Trådstartare stol
- Start datum
stol; sa:Hej är det någon som har erfarenhet av de batteridrivna
sulor som finns i lite olika utförnade och prisklasser ?
/Staffan
Inga erfarenheter alls bara en massa väl ingrodda fördomar.
Läste på Tina Sjögrens (tror att hon heter så) hemsida att när de gick upp på Everest hade de värmesulor i skorna. De borde ha haft en lätt modell. Tror att det finns nån länk här på utsidan till hennes sida. Testa skriv till henne och fråga, delge gärna svaret här så att vi andra ochså lär oss lite....
//Uffe
//Uffe
Själv har jag fördomar om dem men de som provat säger att de funkar skitbra. Batteriförbrukningen är visserligen ett problem så de är nog bara lämpliga att använda för kortare aktiviteter.
Sen tror jag ju att det är effektivare att ha rejäla skodon på sig, men i vissa lägen går ju inte det (vid t.ex. klättring, skridskoåkning, skidåkning och liknande kan man ju inte ha vilka kolosser som helst på fötterna) och då kan de nog vara bra.
Clas Ohlsson har tunna "värmepåsar" (MR Hot tror jag de heter) som man kan använda som "engångsgrej", de är bara 3-4 mm tjocka och innehåller nåt pulveraktigt. Håller värmen väldigt länge (en scoutledarkollega hade såna på en hajk nyligen, han aktiverade dem på kvällen och de var fortfarande hyffsat varma eftermiddagen dagen efter). De går dock inte att "ladda om" (vet inte alls vad som är i dem).
Sen tror jag ju att det är effektivare att ha rejäla skodon på sig, men i vissa lägen går ju inte det (vid t.ex. klättring, skridskoåkning, skidåkning och liknande kan man ju inte ha vilka kolosser som helst på fötterna) och då kan de nog vara bra.
Clas Ohlsson har tunna "värmepåsar" (MR Hot tror jag de heter) som man kan använda som "engångsgrej", de är bara 3-4 mm tjocka och innehåller nåt pulveraktigt. Håller värmen väldigt länge (en scoutledarkollega hade såna på en hajk nyligen, han aktiverade dem på kvällen och de var fortfarande hyffsat varma eftermiddagen dagen efter). De går dock inte att "ladda om" (vet inte alls vad som är i dem).
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg